Uuring: 2/3 soomlastest meeldivad reklaamid

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fotomeenutus mullusest detsembrist Helsingis, kui Conan O'Brieni jutusaate fännid nõudsid oma lemmiku saadete toomist soome telekanalile. Soomlastele meeldib nii meedia kui reklaam.
Fotomeenutus mullusest detsembrist Helsingis, kui Conan O'Brieni jutusaate fännid nõudsid oma lemmiku saadete toomist soome telekanalile. Soomlastele meeldib nii meedia kui reklaam. Foto: SCANPIX

Sellisele toreda tulemuseni jõudis TNS Gallup aprillis tehtud küsitluses, kus osales 1082 inimest.

67 protsenti soomlastest peab reklaami positiivseks asjaks ja see on vastuvõetav 63 protsendile, vahendab marmai.fi soome reklaamiala organisatsiooni Mainonnan Neuvottelukunta tellitud uurimust.

Soomlased teavad, milleks reklaami tehakse ja mõistavad reklaami rolli informeerijana ja meediamaastiku mitmekesistajana.

Enim pälvivad soomlaste heakskiitu reklaamides info toodete ja teenuste hindade, pakkumiste ja tooteomaduste kohta. Ka igasugustest uuendustest rääkimine reklaamides on soomlaste arvates asjakohane.

Soomlased näevad reklaamil positiivset rolli tööturu info levitamisel, samuti konkurentsi suurendamisel firmade vahel, mis toob kaasa tarbijatele soodsamad pakkumised.

Jyväskylä Ülikooli sotsioloogiaprofessor Terhi-Anna Wilska märgib, et reklaami on harjutud pidama meelelahutuseks. Meelelahutuse osa popkultuuris aina tõuseb, samuti saavad reklaamide juures tähtsamaks ka esteetika ning kunstline lähenemine reklaami teemale.

2/3 soomlastest näeb reklaami popkultuuri osana, mis aeg-ajalt on loonud popkultuuri nähtuseid ja nende tekkimisele kaasa aidanud.

Rohkem kui pooled soomlastest kogevad, et reklaam aitab neid toodete valikul. Infot pakkuv lihtne reklaam meeldib soomlastele hästi, kuid liialt «trikitav» reklaam, kus toode jääb reklaamiidee varju, ei pälvi heakskiitu.

Veel selgus, et kui majanduses on head ajad, on reklaami positiivselt suhtujaid rohkem.

Iga kolmas soomlane peab reklaami endale vajalikuks ja loomulikuks oma elu osaks. Iga viies leiab, et reklaam on tähtis osa kogu selles materjalis, mida meedia sisaldab.

 

 

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles