Räägi nii, et pisarad voolaksid!

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Ajakiri Director

Kuidas saab inimesi lugude abil juhtida?

Matts Heijbel, Skandinaavia tuntuim corporate storytelling’u asjatundja ja tänavuse Pärnu turunduskonverentsi üks peaesineja, avastas lugude rääkimise mõju paarkümmend aastat tagasi tänu õnnelikule juhusele. Ta osales ajakirjanikuna ühes teadusprojektis, mis uuris, kui rahul Rootsi töötajad oma tööga on. Tema sattus jälgima ühte puidufirmat ning külastas seda poole aasta jooksul kord nädalas. Ta rääkis inimestega nende tööst, toodetest, klientidest, mõnikord ka elust. Inimesed muutusid vahel väga avameelseks ja lisaks ametlikule uuringule said kirja vahvad lihtsad lood nende kordaminekutest, andekatest töötajatest, uutest toodetest. Matts pani need lood üles firma kodulehele. Misjärel hakkasid juhtuma huvitavad asjad:

* firmale tekkis juurde uusi kliente, ehkki reklaami ei tehtud;

* üha rohkem inimesi käis tööd küsimas, ehkki uusi töötajaid ei otsitud;

* sisekliima paranes märgatavalt.

Avastanud lugude rääkimise jõu, tegi Matts kannapöörde karjääris ning nüüd õpetab ta nii Skandinaavias kui kaugemal, kuidas teisi lugude abil juhtida. Ta töötas välja isegi omanimelise mudeli, kuidas lugusid eesmärgipäraselt kasutada, näiteks uute töötajate või klientide leidmiseks, inimeste õpetamiseks, muutuste juhtimiseks, kokku 20 liiki lugusid.

Neid saab rääkida firma jõulupeol või saata meediasse, neid saab panna oma kodulehele või aastaraamatusse.

Need lood annavadki firmale inimliku näo.

Loe Eesti firmade  lugusid suvisest Directorist.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles