Oled juhina saanud ülesande kärpida kulusid 10 protsenti, 20 protsenti või isegi 30 protsenti? Kust alustada? Juhtimine.ee vahendab Harvard Business Review’s avaldatud kahe professori ja endise Fortune 500 juhi soovitusi.
Kuidas leida kulude kokkuhoidmise võimalusi?
Esiteks ära looda nii suuri kärpeid saavutada mõne üksiku kulurea pealt - tõenäoliselt on see kümne või enama tegevuse tulemus. Samuti on nö alustamise koht erinev sõltuvalt eemärgi suurusest.
-10%
Kui pead kokku hoidma kuni 10 protsenti, siis vaata esmajoones üle osakondade juhtimise kulud, lükka edasi palgatõusud ning vaata üle kokkuhoiu ideed, mis on varem arutuse all olnud, aga mida pole rakendatud. Samuti piira juhuslikke väljaminekuid ning välista igasugune ülekulu eelarvesse planeeritud kuluridadel.
-20%
20 protsendi puhul pead ilmselt hakkama mõtlema ka organisatsiooni struktuuri muutmise peale - millised tööd loovad vähem väärtust kui nende ülalpidamiseks kulutad? Heal ajal võis olla neid funktsioone mugav ülal pidada, aga nüüd tasub uuesti kaaluda nende otstarbekust. Võib olla saad mingeid protsesse muuta tõhusamaks? Räägi läbi ka oma lepingupartneritega - ehk on sealt võimalik midagi kokku hoida.
-30%
Kui eesmärgiks on aga 30-protsendiline kulude kokkuhoid, siis pead veel laiemalt vaatama - lisaks eelnevale tuleks senisest veel rohkem rõhku panna paralleeltegevuste optimeerimisele (näiteks sama küsimuse analüüsimine mitmes üksuses vmt), koosolekute vähendamisele, mingite programmide või toodete peatamisele. Olulised varjatud kulude kohad võivad sageli olla osakondade ülesed projektid - kas neid saaks teha tõhusamaks? Kaalu kas kolimine annaks olulist säästu.