Tarbijad tunnevad ennast kindlamalt

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kauplus
Kauplus Foto: Toomas Huik

Konjunktuuriinstituudi indeks, mis mõõdab tarbijate kindlustunnet, tõusis märtsis ühe punkti võrra, kuid jäi endiselt alla nulli. Veebruaris oli tarbija kindlustunde indikaator -2 ning märtsis-1.

Neljast tarbija kindlustunde indikaatori komponendist paranesid märtsis kolm. Senisest optimistlikumad ollakse oma pere ja Eesti majandusolukorra arengu suhtes, varasemast positiivsem on ka hinnang tööturule. Veebruariga võrreldes halvenes aga hinnang oma säästuvõimele järgneva 12 kuu jooksul.

Märtsis lootis Eesti majandusolukorra paranemist järgneva 12 kuu jooksul 44 protsenti küsitletutest, sama olukorra püsimist 29 protsenti, olukorra halvenemist prognoosis 15 protsenti vastanutest.

Võrreldes veebruariga paranesid ootused oma pere majandusolukorda järgmise aasta jooksul parandad ning esimest korda peale kriisieelset 2008.a märtsi oli saldo positiivne ehk  +2. 23 protsenti küsitletutest uskus olukorra paranemist, 43 protsenti samaks jäämist ja 19 protsenti küsitletutest prognoosis pere majandusolukorra edasist halvenemist.

Märtsis olid elanike hinnangud tööturu arengutele järgneva 12 kuu jooksul paremad kui veebruaris ja elanikud ootavad töötuse jätkuvat vähenemist.

Tarbijate inflatsiooniootused on viimastel kuudel liikunud kerges langustrendis. Märtsis ootas hinnatõusu aeglustumist 31 protsenti küsitletutest ja hindade püsimist samal tasemel 15 protsenti küsitletutest. Võrdluseks, eelmise aasta augustis, kui tarbijate inflatsiooniootused olid kõrgtasemel, ootas hindade aeglasemat tõusu 19 protsenti küsitletutest ja samal tasemel püsimist 7 protsenti.

Nende tarbijate hulk, kes peavad tõenäoseks, et säästavad järgneva 12 kuu jooksul, on viimased 2 kuud vähenenud. Märtsis hindas säästmist tõenäoseks 36 protsenti küsitletutest jaanuaris aga 42 protsenti.

Euroopa komisjoni kiirhinnangu alusel nii Euroopa liidus tervikuna kui euroalas tarbijate kindlustunne alanes.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles