Uute sõiduautode müük kasvas Baltikumis jõudsalt

PM Majandus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Automüük.
Automüük. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Möödunud aastal kasvas Eestis uute sõiduautode turg üle 10 protsendi, kuid Lätis ja Leedus oli kasv veelgi suurem – uute autode müük tõusis ligi 20 protsenti.  

Terve möödunud aasta jooksul võeti Eestis arvele 22 429, Lätis 16 359 ja Leedus 20 320 uut sõiduautot. 

Swedbank Liising AS-i juhatuse liikme Tarmo Ulla sõnul olid uute autode finantseerimise mahud möödunud aastal prognoositust tunduvalt kõrgemad. «Ostuotsuseid viivad edasi peamiselt tarbijakindluse kasv, intresside madal tase ja heade autopakkumiste olemasolu turul,» sõnas Ulla.

«Auto ostmisel lähtuvad inimesed täna peamiselt auto hinna ja kvaliteedi suhtest ning turvalisusest. Vähem oluline ei ole ka auto mõistlik kütusekulu. Eesti tarbijad eelistavad jätkuvalt väike-keskklassi ja linnamaasturi tüüpi autosid, mis kõiki neid omadusi endas ühendavad,» selgitas Ulla.

Automarkide edetabel Balti riikides on üsna sarnane. Kõikide riikide esikolmikus on Škoda (Eestis ja Leedus esikohal) ja Toyota. Lätis ja Leedus on jätkuvalt väga populaarne Nissan (Lätis 18 protsenti uutest autodest). Eestis tõusis kolmandale kohale Kia, Leedus on populaarne Volkswagen.

Ulla lisas, et autoostjate vanuseline jaotus kõigis kolmes Balti riikides on samuti sarnane. «Pea pooled autoliisijatest moodustavad inimesed vanuses 31-45 eluaastat, alla 30-aastaseid on umbes 15 protsenti ja kliente vanuses 46-60 eluaastat on 28 protsenti.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles