Tallinna Sadam: transiidikeskuse kommentaarid on kohatud

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadam
Tallinna Sadam Foto: Toomas Huik

Uue konteinerterminali ala operaatoriks valis Tallinna sadam transiidikeskuse asemel Rail Garanti. Transiidikeskus leiab aga, et antud otsus kahjustab Eesti majandushuve ning on tehtud ebaseaduslikult, võltsides konkursile esitatud pakkumisi.

«Arusaadavalt seisab iga pakkuja oma huvide eest, kuid Tallinna Sadama  kaheksaliikmelise nõukogu tänane otsus tugineb enam kui aastasel tööl, info  kogumisel ja pakkumiste analüüsil, kuhu olid lisaks sadamale kaasatud ka majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Eesti Raudtee ja teised ametiasutused,» kommenteeris Tallinn Sadama avalike suhete juht Sven Ratassepp.

Nõukogu kaalus Ratassepa sõnul, millist lisaväärtust, kaubamahte, uusi partnereid ja rahalisi vahendeid suudab operaator pakkuda, kuidas need on seotud Eesti Raudtee äriplaanidega ning viimaks, kas tuua konteinervaldkonda konkurents või monopoliseerida see ühele teenusepakkujale.

«Rail Garanti kontseptsioon on tõeliselt uudne - kui siiani on kaupa täis konteinerid liikunud läänest itta, siis nende äriplaan on vastupidine - pakkuda ida-lääne suunalist vedu.»

Eesti saab sellega Ratassepa kinnitusel juurde veovahendeid ning muutub eksportijate jaoks atraktiivsemaks. «Eesti tootjale tekib veovõimalusi juurde ja kauba viimine maailma muutub odavamaks,» nentis ta.

«Nagu enamiku pakkumiste hindamisel oli raha nõukogu otsustamisel vaid üks  komponent. Teiseks on oluline ajaline mõõde – kui me ei räägi mitte kaugetest aastakümnetest vaid lähiaastatest, siis oli Rail Garanti pakkumine parem,» tõdes Ratassepp.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles