Kulutused reklaamile suurenevad tänavu kogu maailmas 5 protsenti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maakera
Maakera Foto: SCANPIX

Rahvusvaheline meediaagentuur ZenithOptimedia prognoosib tänavuseks kogu maailmas tehtavate reklaamikulutusete kasvuks 4,9 %.

Kogusummaks, mis reklaami tegemiseks ja avaldamiseks kulub, on 449,9 miljardit dollarit ehk 5,2 triljonit eesti krooni, vahendab marketingweek.co.uk.

Prognoosis seisab, et globaalsed kulutused reklaamile kasvavad lähema kolme aasta jooksul, kusjuures 2008. aasta tase saavutatakse 2012. aastal.

Online-meedia kohta märgib agentuur, et see areneb teistest kanalitest kolm korda kiiremini, kannustatuna video- ja sotsiaalmeediast. Meediagentuuri tegevjuht Steve Kings märgib samas, et arvud ei suuda interneti tegelikku tähtsust väljendada.

Põhjuseks see, et veebis tehtud reklaamikulusid ei saa võtta samasugustena traditsioonilistes meediakanalites tehtud kuludega.

Samas suurendab digitaalse tehnoloogia areng reklaamimahtusid televisoonis, kinos ja välireklaamis.

Trükireklaamiks tehtavaid kulutusi usutakse prognoosis kahanevat kahe protsendi võrra lähema kahe aasta jooksul.

Maailma viis enim reklaamile kulutavat riiki on: USA (1,7 triljonit, siin ja edaspidi summad eesti kroonides), Jaapan (503 miljardit), Saksamaa (287 miljardit), Hiina (264 miljardit) ja Suurbritannia (210 miljardit).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles