Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Toyota otsib juhatusse naisi ja välismaalasi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: SCANPIX.

Toyota, mida on kritiseeritud isoleeritud ja bürokraatliku ärikultuuri pärast, tegeleb aktiivselt naiste ja välismaalaste otsimisega oma seni vaid jaapani meestest koosnevasse juhatusse, ütles firma kvaliteedijuht.


Shinichi Sasaki lisas, et kandidaadid peaksid samas «olema kursis sellega, kuidas Toyotas äri käib».

Toyotas valitseb jätkuvalt kriisimentaliteet, kuigi enam kui 12 miljoni sõiduki tagasikutsumisega lõppenud «eriolukorra» algusest on möödas terve aasta.

Sasaki ütles Financial Timesile: «Ma ei arva, et kriis läbi oleks. Kui me praegu valvsuse kaotaksime, külvaksime vaid edasiste kriiside seemneid.»

Sasaki sõnutsi tõusis Toyota maailma suurimaks autotootjaks vaid General Motorsit tabanud probleemide tõttu ning «ei satuks meeleheitesse», kui see tiitel käest libiseks.

Sel nädalal möödub täpselt 12 kuud Toyota hädade algusest «kinnikleepuvate» gaasipedaalide, jupsivate pidurite ja muuga, mis firma kõva kvaliteedi kuvandit tõsiselt kahjustasid.

Nüüdseks on ametisse määratud piirkondlikud kvaliteedijuhid, paika on pandud juhised kiireks reageerimiseks ilmnenud probleemidele, laiendatud on ka koolitust ja väljaõpet selles globaalselt ligikaudu 300 000 inimesele tööd andvas hiigelfirmas.

Küsimuse peale, kas Toyota hädad nüüd ühel pool on, vastas Sasaki nii:

«Kriis on möödas alles siis, kui me tõesti tunneme, et kõik need inimesed vaatavad samas suunas ja on teel samas suunas. Aga me alles tegeleme sellega, et kõikide silmi samadele eesmärkidele suunata ja neid ka vastavalt tegutsema panna.»

Toyotal on USAs ees veel terve trobikond kohtuasju ning ilmselt ei kuulutata kriisi lõppenuks enne, kui need on lahendatud.

Toyota on viimase aastaga kaotanud turuosa nii USAs kui Euroopas. Teiste hulgas on maad antud Lõuna-Korea grupile Hyundai-Kia, mis esmakordselt aasta lõikes Toyotast rohkem masinaid maha müüs.

Turuosa kaotamise USAs kirjutas Sasaki sealsel sõiduautoturul valitseva «tuulevaikuse» arvele, viidates sellele, et kommertsveokitel – mida konkurendid müüvad rohkem – läheb paremini.

Euroopas kannatavat Toyota selle tõttu, et on uute mudelite turuletoomisega konkurentidest maha jäänud.
 

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Tagasi üles