Propellerlennukid hoiavad Estonian Airile kokku 300 000 eurot kuus

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi juhatuse liige Indrek Randveer
Estonian Airi juhatuse liige Indrek Randveer Foto: Albert Truuväärt / Scanpix

Eesti lennufirma Estonian Air on viimasel ajal lühilendudel kasutanud teiste lennufirmade turbopropellerlennukeid, mis ettevõtte sõnul aitavad kokku hoida kuni 300 000 eurot kuus, kokkuhoiu eesmärk on kasumlikkus ja see aitab säilitada otselende Tallinna lennujaamast.

«See, millega praegu tõsiselt tegeleme ja millesse panustame, on otselendude säilitamine Eestist. Kui piltlikult öeldes kümme aastat oleme teinud ühtemoodi ja pidevalt olnud hädas oma kahjunumbritega, siis nii see edasi ei saa kesta. See ei ole jätkusuutlik ja siin tuleb mingisugune lahendus leida,» ütles Estonian Airi juhatuse liige Indrek Randveer BNS-ile.

«Siin on kaks asja. Lühiajalises plaanis on jah nii, et otsime oma lennukitele kallimat tööd ja teiselt poolt lendame siin turul sobivamate lennukitega, mis aitavad kütust säästa ja millega on ka madalamad lennujaamatasud,» lisas Randveer.

Randveer rääkis veel, et kõik on sõltuvuses reisijate arvust. «Praegu on meil sisse renditud üks ATR-tüüpi lennuk ja teine on Saab ehk kokku kaks. Saabiga teeme kõige lühemaid lende ja sellega lendame põhiliselt Stockholmi Bromma lennujaama vahet. See lennuk on mõeldud suundadele, kus on täituvus väga madal; Saabiga lendamine on kütuse osas väga säästlik ja Saab võtab 50-60 protsenti vähem kütust kui Bombardier või Embraer lennukid,» märkis ta.

«Aga kui räägime sellest 72-kohalisest ATR-lennukist, siis see võtab võrreldes Bombardieri CRJ-ga kolmandiku vähem kütust ja võrreldes Embraeriga on vahe kuni 40 protsenti,» sõnas juhatuse liige.

Teine pool on maandumistasud, kuna need lennukid on kaalus kergemad ja nad on ka väiksemad, siis seeläbi ka lennujaamamaksud, kaasa arvatud Tallinna lennujaamale, on jämedalt 40 protsenti paremad, lisas Randveer. «Me teeme seda kõike vaid sellepärast, et otselennud säiliksid. Niimoodi asju edasi ajada ei saa,» ütles ta.

«Kui rääkida rahalisest kokkuhoiust, siis see kõigepealt sõltub sellest, kui palju on lennukil tööd. Rahaline mõõde on siin selline, et ühes kuus õnnestus säilitada niimoodi 200 000-300 000 eurot; see on põhiliselt kahe propellerlennuki näitel ja see on ka sellel näitel, kui meie lennukid lendavad väljaspool ehk kui me vabat lennukiressurssi rakendame teistel turgudel ja lühematel liinidel kasutame renditud lennukeid. See on päris arvestatav summa ja oma turule peab lendama turule vastava tootega,» märkis ta.

«Oma lennukite puhul on praegu olukord, kus nad on enamuses kõik kodus, ka Air Lituanicalt tuli üks lennuk tagasi. Kuid igal juhul otsime lennukitele ka väljaspoolt tööd,» selgitas lennufirma juhatuse liige.

«Juunis lõpeb ära Saabi kasutamine, kuna me Brommasse lendame äriliini ehk äridele sobival ajal. Suvisel perioodil ehk juuni keskpaigast augusti lõpuni seda lendu lihtsalt ei toimu ja seetõttu saadame ka Saabi tagasi ja jääme ootama sügisest hooaega. Sellel liinil ei kannata lennata ka suure lennukiga, sest sellel liinil on probleem reisijate mahus. Suvisel hooajal on ärid rohkem puhkusel ja siis pole seda liini vaja teha,» lisas ta.

Randveer lisas, et ettevõte töötab ka selle nimel, et saada äraantavate Embraeride asemel vaiksed lennukid. «Töötame selle kallal, et siia tuleks natuke väiksemad 72-kohalised Bombardier CRJ700-tüüpi lennukid. Midagi konkreetset veel sõlmitud ja kokku lepitud ei ole, aga kui me ikkagi näeme, et majanduslikult on mõistlikum käituda nii, nagu me praegu käitume, mida tegelikult ka numbrid näitavad, siis tuleks sellega kindlasti jätkata,» märkis Randveer ja lisas, et Estonian Air soovib säilitada otselennud Tallinnast ja see vajab kokkuhoidu, mida võimaldab odavamate lennukite kasutamine.

«Mõistan, et kindlasti tuntakse puudust sellest, et lennuk lendaks Estonian Airi värvides ja vabandame klientide ees, et oleme pidanud nii tegema, kuid see on selle nimel, et Eesti ei oleks nii ääremaa,» lisas ta.

Aprillis kirjutas BNS, et Eesti lennufirma Estonian Air kasutab seoses hooajalise tiheda graafiku ja Embraerite liisinguandjale tagastamisega ajutiselt teiste lennufirmade lennukeid, mistõttu opereerivad osasid Estonian Airi lende praegu Nextjeti ja Dot LT lennukid. Tegu on lennufirmade Nextjet ja Dot LT ATR- ja Saab 340-tüüpi lennukitega.

Märksõnad

Tagasi üles