Innovatsiooni mõistet kasutatakse tihti üldises mõttes, rääkides millegi uuel moel tegemisest. Konkreetsemalt tähendab innovatsioon uute mõtete edukat ellurakendamist.
Kas ettevõte või organisatsioon saab olla innovatiivne? Ei saa, küll aga saavad seda olla inimesed selles ettevõttes või organisatsioonis, sest just nemad on need, kes genereerivad uusi ja huvitavaid ideid.
Kõik algab inimestest, kes tahavad asju paremaks teha. Seepärast on innovaatilise ettevõtte jaoks hädavajalikud töötajad, kes on heas mõttes rahulolematud ja suudavad ka teisi uute ideedega nakatada. Startup-ettevõtte tuumik tihtipeale just sellistest inimestest koosnebki.
Küpse ettevõtte puhul on oluline saavutada tasakaal innustajate ja riske kalkuleerivate inimeste vahel, ent avatus muutustele peaks olema iga innovaatilise ettevõtte töötaja tunnuseks.
Inimesed on uute ideede väljapakkumisele avatumad, kui nad teavad, et saavad sellele ka tagasisidet. Ühtlasi on innovatsioon raske tekkima olukorras, kus inimesed on püsivalt ülekoormatud – ehkki väike pinge on loovuse aktiveerimiseks kasulik, tapab ületöötamine innovatsiooni.
Töökeskkonna juures pean silmas mitte füüsilist keskkonda, vaid inimestevahelist võrgustikku ettevõttes. See, kui avatud on suhtlus kõigil organisatsiooni tasemetel, mängib väga suurt rolli usaldusväärse töökeskkonna loomisel. Inimesed peavad teadma, et nad võivad juhtidele oma mõtetega läheneda ning uusi ideid mitte ei karistata, vaid tunnustatakse.
Innovatsiooni pärsib oluliselt, kui ettevõtte sisekliimat häirivad «egomängud» võimu ja enesenäitamise nimel. Kui kolleege või juhte pole võimalik usaldada, jäävad head mõtted välja ütlemata.