Lenovo: Apple jääb Hiinas pika ninaga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina firma Lenovo 3G telefonid.
Hiina firma Lenovo 3G telefonid. Foto: AFP / Scanpix

Hiina juhtiva arvutitootja Lenovo bossi Liu Chuanzhi sõnutsi magab Apple sealsel turul oma võimalused maha.

Apple’i tegevjuhi kohta oli Liul öelda järgmist: «Meil on vedanud, et Steve Jobs on äkilise loomuga ja et ta Hiinast ei hooli. Kui Apple panustaks Hiina tarbijatesse sama palju kui meie, oleksime püstihädas.»

Lenovo taastub finantskriisist peamiselt tänu tugevusele Hiina turul, millest on enda kätte haaratud 30 protsenti. Hiina turu kasv on aga maailma kiireim, esikoha peaks Hiina haarama umbes aastaga.

Apple’i tooted on küll hiinlaste silmis sama ihaldusväärsed kui kõikjal mujal, kuid ametlikud kanalid nende müügiks on ülimalt piiratud. Firmal on Hiina suurlinnades vaid käputäis esinduskauplusi ja volitatud edasimüüjaid.

iPhone on ametlikult müügis Hiina suuruselt teise mobiilioperaatori China Unicomi vahendusel. Müük läheb aga visalt, kusjuures üheks põhjuseks on kindlasti mustast turust tunduvalt kõrgemad hinnad.

Apple keeldus Liu väljaütlemisi otsesõnu kommenteerimast, kuid ütles, et avab tuleval laupäeval uue poe Šhanghais ning jaekauplusi peaks aasta lõpuks kogunema 25.

Apple’i juhid ütlesid aprillis, et näevad Hiina turgu enda jaoks ühe peamise kasvuvõimalusena.

Liu ütles, et mobiilituru vallutamiseks disainitud ja aasta alguses turule paisatud LePhone peaks iPhone’ile Hiinas kõva konkurentsi pakkuma, kuna on valmistatud Hiina kasutajate vajadusi silmas pidades.

«Ta on üks praktiline asi. iPhone’ile pakuvad rakendusi 100 000 levitajat, meil on neid vaid 1000,» ütles ta. «Aga hiinlaste meelest on meie rakendused väga mugavad kasutada.»

Lenovo asutaja ütles, et Hiina tõrjub USA varem või hiljem tehnoloogia trenditegija positsioonilt kõrvale, kuna Hiina sisetarbimise tõus sunnib kõiki järgima hiinlastest tarbijate maitset ja eelistusi.

Hiina turupotentsiaali tunnustades valavad sinna lisaressursse nii Hewlett-Packard, Dell kui Acer.

Liu andis aga mõista, et Apple ei ole sellele loogikale veel pihta saanud. «Steve Jobs on geenius. Ta on erand mu reeglile,» ütles Liu.

«Minu teooria on, et juht peab olema kui pael, mille osta ta lükib ühe pärli teise järel. Aga Jobs on ise üks suur pärl.»

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles