Üha rohkem hakkame hommikust sööma ajalehekioskis

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
R-kiosk.
R-kiosk. Foto: Liis Treimann

«Kas sa tahad Mäki või R-kioski võileiba või lähme hoopis poodi putru sööma?» Selles küsimuses pole midagi ebatavalist, sest just nendesse kohtadesse kaupmehed Eesti rahvast hommikueinele ootavad.

«Praegu vaatavad kõik, kuidas hommikust klienti endale saada – ei taheta, et töötajad seisaksid päeva alguses niisama,» selgitas R-kioski tootejuht Riho Aunroos, miks on Eesti kiirsöögikohad hakanud pakkuma rahvale hommikueinet.

Kuna elutempo on aina kiirem, siis usub Aunroos, et inimesed loobuvad aja kokkuhoidmiseks kodus söömisest. «Inimesed ärkavad hommikul hiljem, sest nad ei pea enam süüa tegema, nad lähevad kiiresti käiguteele jäävasse lemmikkohta ega kuluta liigselt aega,» rääkis ta.

Samas ei taha kliendid hommikuti friikartulit ja burgerit. Seepärast palkas R-kiosk appi oma menüüd uuendama endise presidendi koka Indrek Kivisalu, kohvi maitset aitas mõnusaks sättida tuntud barista Paap Pihelgas. Kuigi tipptegijate palkamine pole sugugi odav, on see otsus end ettevõtte turundus- ja ostujuhi Evelyn Hinto sõnul igati õigustanud.

Suurem läbimüük

Nagu ka otsus hakata kasutama eestimaist toorainet, mis teadagi on kallim. «Me oleme piisavalt suur ettevõte, et meile pakutakse juba väga head hinda, kuigi loomulikult on esimene hinnapakkumine selline, et kukud pikali,» rääkis Aunroos.

Suurenenud kulutustest hoolimata jäi R-kioskis toodete müügihind samaks ning Aunroosi sõnul on nad sellegipoolest omadega plussis tänu suurenenud läbimüügile.

R-kioski esindajad ei usu, et Eesti inimesed oleksid liiga vaesed, et hommikuti väljas süüa. «Maksta hommikul hea kohvi ja croissant’i eest näiteks 1,95 eurot ei ole kallis, sest kui teha kodus kohvi, liita juurde elektrikulu, võileivamaterjal ja aeg, siis on see enam-vähem sama,» arvas Hinto.

Kuigi ajalehed ja lotopiletid on kioskites pidanud tegema ruumi toidule, päris söögikohaks R-kiosk muutuda ei kavatse. Küll aga on kavas nii palju kioskeid kui võimalik ehitada ümber, nii et sinna saaks ka sisse astuda.

Hommikusööki on hakanud pakkuma ka kiirsöögikohad. «Meie pakume hommikusööki alles teist aastat ning esimesed tulemused on igati ootus­pärased ja head – meie hommikuste külastuste hulk on võrreldes eelmise aastaga kasvanud kümme protsenti ning meil on järgmisteks aastateks samuti kõrged ootused,» rääkis McDonald’si Baltikumi turundusdirektor Marius Stonkus.

Konkurendiks koduköök

Eesti on esimene ja siiani ainus Balti riik, kus McDonald’sis pakutakse hommikusööki. «Alustasime just siin, sest Eesti külastajad on alati olnud rohkem altid uusi tooteid proovima,» rääkis Stonkus.

Ta kinnitas, et R-kioski agressiivne laienemine pole nende äri mõjutanud. Tema kinnitusel on kõigi hommikusööki pakkuvate restoranide konkurent number üks praegu ikkagi koduköök. «Seega praegu on nii meie kui ka konkurentide ühine eesmärk edendada väljas hommikusöögi söömise kultuuri ning potentsiaalseid külastajaid jagub meile kõigile piisavalt,» lausus Stonkus.

Aga hommikul võib kõhu täis saada ka supermarketis. Nii näiteks pakub Solarise toidupood Tallinnas kuni kella kümneni hommikuputru. Poodi omava ABC Supermarketsi juhatuse liikme Andrus Põllu sõnul otsustati putru müüma hakata klientide soovil. «Oleme proovinud ja katsetanud, see on end õigustanud,» kinnitas ta. Suurem osa poepudru sööjatest on Solarise keskuses töötavad inimesed.

Sama keti teistesse poodidesse pudrupotid esialgu siiski ei jõua, sest seal pole oma kööki nagu Solarises. «Kusagilt tooma hakata pole ka mõtet,» arvas Põld. Küll aga saab Comarketi poodidest hommikuti osta kohvi ja saiakesi. Ta tunnistas, et laienemise mõtteid on küll olnud, kuid neist on veel vara rääkida.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles