Riik ei taha kütuseaktsiisi enam otse teedehoidu suunata

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kütusekanistrid.
Kütusekanistrid. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Rahandusministeerium saatis kooskõlastusele teeseaduse muudatused, millega tehakse ettepanek teehoiu rahastamine lahutada kütuseaktsiisi laekumisest.

Eelnõu võimaldab teehoiu rahastamist vastavalt teehoiu vajadusele ning hoida samas riigieelarve plaanimist paindlikuna. Seadusega ei muudeta teehoiu rahastamise mahtu, vaid selle määramise viisi sarnasemaks teistele valdkondadele, kus rahastamisotsused lähtuvad riigi eelarvestrateegiast.

Selline plaanimine arvestab teehoiu investeeringute tsüklilisuse ja kõikuva rahastamise mahuga. Näiteks kavandati 2012. aastal teehoiu vahendeid 37,7 mln eurot rohkem kui teeseaduses nõutud, samal aastal jäi kasutamata 32,7 mln eurot. 2011. aastal olid vastavad numbrid 10,8 mln ja 17 mln eurot.

Rahandusministeerium teeb pikaajalisi majandusprognoose ning iga-aastaselt uuendatakse riigi eelarvestrateegiat, kus ka teehoiu mahtusid on võimalik reaalseid vajadusi arvesse võttes kavandada. Riigi eelarvestrateegias plaanitakse teehoiu rahastamine järgnevaks neljaks aastaks. Selle alusel uuendab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium igal aastal teehoiukava, kus selguvad järgneva perioodi investeerimisobjektid.

Riigi eelarvestrateegia 2015–2018 eelnõuga on kavandatud kohalike teede hoiu toetuste säilimine vähemalt 2014. aasta tasemel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles