Statoili juht: ei saa väita, et kütusefirmadel hästi läheks

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Statoili teenindusjaam.
Statoili teenindusjaam. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Kuigi vähenenud müügimahtude juures on kütusefirmade müügitulu suurenenud, ei tähenda see, et ettevõtetel hästi läheks, ütles Eesti Statoili kontseptsioonijuht Kai Realo.


Majandusministeerium märkis eilses märtsikuu jaemüügistatistika kommentaaris, et kütuse kõrge hind on vähendanud mootorikütuse müügimahtusid aastaga 13 protsenti. Ettevõtete müügitulule on kõrged hinnad aga hästi mõjunud ning see kasvas 18 protsenti.

Realo tõdes, et aastatagusega võrreldes mootorikütuste müügimahud on tõepoolest vähenenud, aga firmade müügitulu ehk käive on kasvanud maksude tõstmise ja mootorikütuste sisseostuhinna tõusu tõttu.

«Ei saa väita, et müügitulu kasvu tõttu kütusefirmadel hästi läheb, sest maksude ja toote sisseostuhinna tõus tõstab küll käivet, kuid ei suurenda ettevõtete poolt teenitavat kasumit,» lausus Realo.

Realo märkis, et aasta jooksul on kaks korda, mullu juuli alguses ja selle aasta alguses, tõstetud aktsiisimakse ning eelmise aasta juulis kerkis ka käibemaks kahe protsendipunkti võrra 20 protsendini.

Kui võrrelda eelmise ja selle aasta märtsikuud, siis Realo sõnul on mootoribensiini 95 maailmaturu hind kroonides tõusnud 61 protsenti, aktsiisi tõus krooni võrra ning 2 protsendipunktine käibemaksutõus on kokku mootoribensiini jaemüügihinda tõstnud 34 protsenti. Liitrilt teenitav marginaal on aga 4 protsenti väiksem kui aasta tagasi.

«Mootorikütused on tooted, mille hinnad maailmaturul on suhteliselt volatiilsed (kõikuvad-toim) ning mis on kõrgelt maksustatud. Jättes kõrvale muudatused maailmaturu hindades ning maksumuudatused, võivad järeldused statistikast olla väga ebakorrektsed,» kinnitas Realo.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles