Oled tüdinenud töötajate rumalatest vigadest, huvipuudusest ja käegalöömismeeleolust. Kõige lihtsam oleks sellised töötajad lahti lasta, kuid sageli on töötaja asendamine nii kallis lõbu, et väiksem ettevõte ei saa seda endale lubada.
Töötajad teevad pidevalt samu rumalaid vigu – mida küll teha?
Ettevõtluskoolitaja Marla Tabaka annab Inc.com`is nõu, mida sellisest olukorras teha.
Esmalt soovitab ta kriitilise pilguga üle vaadata töötajate oskused. Võib-olla keegi, kes praegu peab oma töös tegelema Exceli tabelite täitmisega ning järjekindlalt vigu teeb, on hoopis suurepärane klientidega suhtleja või müügimees? Juht peaks oskama paindlikult mõelda ja inimesi vastavalt nende oskustele ning võimetele ametikohtadel ümber paigutama. «Kui töötaja teeb tööd, mis on talle kõige sobivam, teeb ta seda rõõmuga ja sellel on mõju ka ettevõtte tulemustele,» ütleb Tabaka.
Teiseks soovitab ta koostada võimalikult täpsed ametikohtade kirjeldused. Lisaks kuivale oskuste nimekirjale võiks mõelda ka, milline inimtüüp antud ametit sobib pidama. Oluline on selle tegevuse juures jääda reaalsuse piiresse – näiteks kui kirjeldada graafilise disaineri tööd, siis oleks ehk liig eeldada selle ameti pidajalt raamatupidaja täpsust numbrites.
Tabaka sõnul oleks hea ka oma inimesi testida, et saada teada nende isikuomadused ning seeläbi paigutada nad juba õigetele ametipositsioonidele.
Nende võtete rakendamisel peaks inimesed sinu ettevõttes paigutuma just neile sobivatele ametikohtadele, mis aga tähendab, et neil on huvi oma töö vastu ning armastatud tööd tahavad inimesed ikka teha võimalikult väheste eksimustega.