Vedaja: uut laeva ongi hea aasta algul liinile tuua

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus praam Kleipeda sadamas.
Uus praam Kleipeda sadamas. Foto: Toomas Huik

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel ütles, et Hiiumaa liinile tuleva laeva ehitusprotsess on mõnevõrra viibinud, mis on omakorda edasi lükanud ka laeva liinile tuleku aega.


Treiel leidis, et uut laeva ongi hea liinile tuua aasta kõige rahulikumal ajal ehk siis jaanuaris-veebruaris.

Küsimusele, kas kahe laevaga jätkamine Rohuküla-Heltermaa liinil on kokku lepitud, vastas Treiel, et lepingulisa, mis käsitleb 2010. aasta praamigraafikuid, ministeeriumiga allkirjastatud veel ei ole. Mis tähendab, et päris kindel see veel pole.

Kuulduste kohta nagu taotleks laevafirma Hiiumaa kanali süvendamist, lausus Treiel, et uue laeva süvis on tänaste laevadega võrreldes 20 cm väiksem ning seega
mahub see kanalisse igal juhul. «Üks põhjus, miks süvendamist plaanitakse, on, et see võimaldaks uutel laevadel lisada sõites kiirust veelgi ning sellevõrra hiidlasi omakorda kiiremini sõidutada,» selgitas ta.

Laeva ehitaja BLRT teatel on laeva ehitusaja pikemaks venimine seotud mitme asjaoluga. Esiteks on tegemist unikaalse, esimese laevaga omataoliste seas nii tehnoloogia kui disaini poolest, ja kõikide asjade esmakordne läbitegemine nõudis lisategevusi.

Kõnealune laev on projekteeritud kindlatele liinidele lähtuvalt konkreetsest veeteest, see ei ole seeriatoodang. Kauem aega võtsid mudelkatsetused (ka jääoludes) kliendi tellimusel, et olla kindel laeva vastavuses just raskele Hiiumaa liinile. Kolmandaks soovis klient, et laeva kasutatav eluiga oleks 25-30 aastat.

«Kokkuvõttes, kui on tegemist esimese laevaga omataoliste seas, siis on ehituse kestuse pikenemine tavapärane. Järgmistega on juba lihtsam,» lausus BLRT kommunikatsioonijuht Anu Hallik.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles