Uuring: turundus on investeering

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euroopa ühisraha tähis
Euroopa ühisraha tähis Foto: SCANPIX

Soome 500 suurima ettevõtte seas läbi viidud uuringu tulemused näitavad, et turundusse investeeritud summad ei ole maha visatud raha.


TBWA\Helsinki tellis eelmisel aastal uurimuse, mille viisid läbi Reasearch International ja Balance Consulting. Uuriti Soome 500 suurima ettevõtte turunduskulude suhet käibe kasvu ja investeeritud kapitali tootlikusse aastatel 2003-2006, kirjutab tequila.ee.

Ettevõtted jagati kahte rühma vastavalt sellele, kas nende suhtelised turunduskulud olid kasvanud või kahanenud võrreldes eelneva aruandeaastaga. Seejärel uuriti käibe muutust ja investeeringu tootlikkuse protsenti.
Erinevus kasvatajate ja kahandajate vahel oli isegi üllatavalt suur. Nelja aasta jooksul kasvas turundusse investeerinud firmade käive keskmiselt 28 protsenti, samal ajal kahanes turunduskulusid vähendanute käive üle 6 protsendi. Suurim oli erinevus 2005. aastal, kui turundusse investeerinute käive kasvas 10,1 protsenti ja turunduskulusid vähendanute käive läks 3,7 protsendi võrra kehvemaks.

Ka investeeritud kapitali kasumlikkus oli parem nendel ettevõtetel, kes kasvatasid oma turunduskulusid. Näiteks oli 2006. aastal investeeritud kapitali tootlikkus kolmekordne nendel ettevõtetel, kes taipasid turundusse eelnevast aastast rohkem panustada. Nii võib turundust vaadelda mitte ainult kasuliku kulutusena, vaid sellel on ka oluline roll teiste investeeringute tõhustamisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles