Kui järjekordne töötaja tuleb sinu juurde lahkumisavaldus näpus, sest ta on saanud parema tööpakkumise või kavatseb oma hakata oma plaane ellu viima väljaspool sinu ettevõtet, siis oleks juhil aeg vaadata peeglisse. Ehk ei püsi töötajad su juures sellepärast, et teete ettevõttes mõnda neist vigadest.
Ei ole visiooni. Enamik töötajaid ei ärka hommikul üles mõttega, et suurendada firma kasumit. Paraku aga mõtlevad väga paljude ettevõtete juhid vaid numbrite keeles, jättes oma inimestele selgitamata, mis on tegelikult nende numbrite taga.
Tööl pole tähendust. Parimates töökohtades tunnevad töötajad, et nende tööl on mingi tähendus. Iga töötaja saab aru nö suurest pildist, ettevõtte toimimisest. Puudub nn väikese mutrikese tunne.
Pole hoolimist. Vaevalt, et keegi tänapäeval töötaks samas firmas 50 aastat eesmärgiga saada kullast Rolexi kell. Nii töötajate kui ka tööandjate poolt on lojaalsus palju vähenenud ning töökohti vahetatakse palju kergemini kui veel mõnda aega tagasi. Sellele probleemile on aga naeruväärselt lihtne ja odav lahendus: võta aega ja kuula oma töötajaid! Sellega näitad neile, et sina ja ettevõte hoolib oma inimestest. Ja kui juba hoolitakse, siis sellisest kohast on inimestel raskem lahkuda.
Pole (sisemist) motivatsiooni. Traditsioonilised motivatsioonivahendid nagu sporditoetused, preemiad jne ei toimi, kui töö on igav. Liiga paljud juhid loodavad jätkuvalt nö traditsiooniliste motiveerimisvahenditele, kuigi peaksid mõtlema hoopis sellele, kuidas anda inimeste tööle ja tegevusele tähendus.