Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Teemad, mida töötajad pidevalt oma ülemuse selja taga arutavad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: juhtimine.ee
Copy
Artikli foto
Foto: SCANPIX

Sul on küll ettevõttes avatud uste poliitika, kuid kas sa ka tegelikult tead, mida töötajad sinu kohta tagaselja räägivad ja mida sinust arvavad? Siin on seitse levinumat jututeemat ja probleemi ning ideed nende lahendamiseks.

Ta maksab meile liiga vähe. Oled sa kindel, et see arvamus pole vale? Kui sa inimesi tööle võtad, lepid nendega kokku palga, mis vastab nende oskustele, mida sa suudad maksta ning mis on turul konkurentsivõimeline. Tundub lihtne ja loogiline. Kuid lisaks alguses kokkulepitud numbrile pead sa tähelepanu pöörama ka sellele, mis toimub palgaturul. Kui su töötajad võiksid sama tööd mujal tehes teenida rohkem, siis maksad sa neile liiga vähe. Mõtle hästi järele, kas on odavam lahkunud töötaja asemele uut otsida (ja välja õpetada) või praegustel töötajatel veidi palku tõsta.

Ta ei kuula kunagi meid. Kindlasti pole sa ideedevaene inimene. Sinu idee oli asutada see ettevõte ja palgata need inimesed. Tänu sinu heale ideele on neil töö. Kõik see on tõsi, kuid sa palkasid nad ju sellepärast, et vajad ka nende ideid. Kas sa kuulad, mida su töötajad sulle räägivad? Kas sa kaalud oma töötajate ideid ja võtad neid arvesse?

Miks ta seda laiskvorsti juba lahti ei lase? Töötajad vihkavad olukorda, kus ülemus mingil põhjusel ignoreerib kellegi halba käitumist, laiskust või töist ebakompetentsust. Selline olukord loob ettevõttes väga halva õhkkonna, vähendab kõigi tööindu ja tekitab töötajates rahulolematust, isegi soovi lahkuda. Lahendus on lihtne – lase mittesobiv inimene lahti.

Miks seda võimatut klienti küll poputab? Kõik kliendid on keerulised, neid on raske leida ja me kõik teame, et lihtsam on saada hakkama seniste klientidega kui otsida uusi. Paljudel ettevõtetel on aga kliente, kes on nõudlikud, tekitavad rohkem segadust kui asi väärt ja kelle tõttu kannatavad n-ö head kliendid. Probleemi lahenduseks on oma töötajatega rasketest klientidest rääkimine, jõudke koos otsusele, kas on mõtet nendega edasi töötada või on mõistlikum neil minna lasta.

Mis ta muudkui käib ja segab, topib oma nina igale poole... Kas sa oled tuttav iga detaili ja pisiasjaga oma ettevõttes? See tundub, nagu sa oleksid suurepärane liider, kuid ei – vale vastus! Lase oma töötajatel tegeleda pisiasjadega, sest sina peaksid olema see inimene, kes suurt pilti näeb.

Tal pole õrna aimugi, kuidas asjad siin tegelikult käivad. Eelmist tüüpi ülemuse vastand. Niimoodi juhtides ei oska sa anda suuniseid ja inimesi juhendada, sa ei näe suurt pilti, sest oled asjast liiga kaugel. Lahenduseks on iganädalased silmast silma kohtumised inimestega, kes sinule otse raporteerivad. Sa ei pea muretsema sellepärast, kuidas asjad tehtud saavad, küll aga pead sa teadma, mis parasjagu käsil on.

Tema sugulased nagu elaksid siin ettevõttes. Sinu sugulane astus korraks kontorist läbi, et tere öelda, kuid jäi paigale kolmeks tunniks, kritiseerides inimeste tööd ja lihtsalt segades.

Kohtle oma sugulasi samamoodi nagu ettevõtte töötajaid. Kui neist abi pole, siis juhata nad uksest välja. Kui sugulane ei tööta sinu juures, vaid tuli töö juurde külla, siis küsi endale, kas sa lubaksid sama asja toimuda oma töötajate puhul. Kui vastus on eitav, siis pole ka sinu sugulastel ettevõttesse asja.

Tagasi üles