Protestiaktsioon osutus taksofirma reklaamikampaaniaks

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kas on okei, kui taksojuht teeb oma kliendist pilti? Vastab PPA pressiesindaja Maarja Punak. Pilt on illustratiivne.
Kas on okei, kui taksojuht teeb oma kliendist pilti? Vastab PPA pressiesindaja Maarja Punak. Pilt on illustratiivne. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Täna Saksa Takso korraldatud protestiaktsioon ühistranspordi vastu, mille käigus kõik pealinlased taksoga tasuta sõita said, osutus pigem reklaamikampaaniaks.

Firma tegevjuht Andrea Green nentis eile meedias, et kampaania peamine eesmärk on protesteerida Tallinna tasuta ühistranspordi vastu – alates uuest aastast, kui pealinlased saavad tasuta ühistranspordis sõita, on taksosõitude maht tunduvalt vähenenud.

«Võrreldes eelmise aasta sama ajaga oli firmas tellimusi 25 protsenti rohkem – need on tellimused, mis tulevad telefonile ja seda ei mõjuta, kui palju on taksojuhte tööl vm. Selline on tendents,» nõustus taksojuht Tauri Ööpik tegevjuhi väitega, kuid toonitas, et protesteerimisest suurem eesmärk on ikka taksofirma head nime tutvustada ja klientuuri suurendada.

«Me ei saa kindlalt öelda, et see on nüüd tasuta ühistranspordi süü, kuid see natuke ikkagi lõhnab selle järele. Eesmärk on ikkagi see, et Saksa Takso nimi klientidele meelde jääks,» märkis taksojuht.

Ligi kaheksa-aastase staažiga Ööpik meenutas, et kui 2009. aastal Saksa Takso samalaadse aktsiooni tegi, tõusis nende klientuur hüppeliselt. «Kuskil kolmandiku nendest kõnedest suutsime järgneval poolel aastal täita. Meil oleks pidanud olema kolm korda suurem taksopark, et kõiki tellimusi täita,» mäletas ta.

Tasuta linnatuurile suundus koos kahe ajakirjanikuga Saksa Takso taksojuht Tauri Ööpik, kes sõidab rendiautoga taksot põhitöö kõrvalt. Prii sõit pidi muidugi olema eesmärgipärane ja jääma alla 7 euro.

«Teisipäeval on tavaliselt üsna rahulik päev, kõik oleneb muidugi ka ilmast. Täna olen ma kahe tunni jooksul vist vedanud juba üle seitsme inimese. Kui ma kliendiga kuhugi sõidan, siis juba poole tee pealt olen iga kord tellimuse võtnud,» arutles Ööpik. Kiire päeva puhul pandi tööle kaks dispetšerit, et võimalikult paljud huvilised saaksid osaleda. Kampaania käigus tasus FIEna töötavatele taksojuhtidele kogu bensiinikulu firma.

«Ühele inimesele oli poeg soovitanud, et võta täna Saksa Takso, sest see on tasuta, kuigi ta üldjuhul üldse taksoga ei sõida. Temal oli küll väga hea meel ja ta lubas Saksa Taksot hea nimega mäletada,» rääkis Ööpik.

«Tahaksin trolliga sõita»

Esimese kliendi hankis meile dispetšer Pelgulinna uuselamurajoonist. Taksosse astus tudeng Kaspar Uusjärv, kes oli nimelt EKA loengusse hilinemas. «See ühistransport on ikka päris rõve ja kui see nüüd tasuta on, on see neile hea ettekääne hilinemiseks,» rääkis noormees.

Tasuta taksost kuulis Uusjärv meedia kaudu. «Sain kohe teise kõne peale takso,» ütles ta. Tavaliselt tellib Uusjärv takso oma nutitelefoni taksoäpiga, kuid üritab võimalikult palju jala liikuda. «Kõige parem on olnud Amigo takso, sest see tuleb alati kohale. Saksa Takso on ka hea, aga näiteks Tallink Taksot ma ei telli kunagi,» märkis ta.

Vahepeatuse ajal korjasime autol peale ka Uusjärve sõbra, 22-aastase Aleksandri. «Ma väldin ühistransporti nii palju, kui saan. Mulle ei meeldi sellega liikuda,» rääkis Aleksander, kes on enda sõnul kõige rohkem kilomeetreid maha sõitnud hoopis rongiga. Nõnda viisime nad tasuta Mustamäele kooli. Arve oli küll pisut üle 7 euro, kuid raha keegi selle eest ei võtnud.

Järgmisena otsustasime tasuta sõidulusti pakkuda ka Mustamäel Keemia bussi- ja trollipeatustes ootavatele inimestele. Esimene nooremapoolne preili vastas pakkumisele üsna ootamatult: «Mina tahaksin pigem trolliga sõita.» Lähedal seisvat 30ndates meest näis pakkumine samuti kohutavat. Ta nimelt ei uskunud, et sõit tõesti tasuta on. «Ei usu, see tundub mulle väga veider.»

Tallinnas elav, kuid Viljandist pärit Avo Räpo saabus taksosse suure pitsa ja kahe Aura apelsini-mango pooleliitrise mahlajoogiga. «Mu sõber töötab Saksa Taksos ja ta rääkis, et täna on tasuta. Ma sõidan tavaliselt alati Saksa Taksoga, muid numbreid vist polegi telefonis,» jutustas Räpo, kellel õnnestus takso tellida kohe esimese kõnega.

Ühistransporti kasutab mees enda sõnul harva ning üritab võimalusel jala liikuda. «Taksoga sõidan kuidas kunagi. Kui on ilus ilm, siis jalutan. Koleda ilmaga sõidan taksoga.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles