Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Investorita jäänud Kalev Spordil terendab ees pankrot

Kalev Sport FOTO: rhm.ee

Kalev Spordi telekanali juhid eesotsas Toomas Lepaga on jõudnud tõdemuseni, et investori leidmine praegusel ajal pole tõenäoline, mis toob kaasa OÜ Eesti Spordikanali pankrotimenetluse algatamise.





Toomas Lepp, kuidas kulgesid investori otsingud Kalev Spordile?


Pidasin läbirääkimisi Soome, Rootsi, Ukraina, USA ja Eesti telekanalite ning investoritega. Selgus, et huvi Eesti ja ka Baltikumi turule tulla on, aga kui tulla, siis investeerima sadu miljoneid kroone ja konkureerima nii Schibstedi kui Kinnevikiga.



Väikesest kanalist nii palju huvitatuid ei ole. Rootsi firmad ütlesid otse: Baltikumi raha paigutamine on neile keelatud ja niikaua, kuni krooni kurss on kunstlikult kõrge, keegi siia eriti investeerida ei taha.



Kuid konkurents spordiülekannete turul on Eestis tihenenud. Mis rolli see läbirääkimistel mängis?


Pärast seda, kui 2007. aastal spordikanali ideega välja sai tuldud, ütlesid paljud, et kes seda sporti vaatama hakkab. Kanal 2 ja TV 3 olid loobunud isegi spordiuudistest. ETV näitas vaid tippsündmusi ja Eesti koondise mänge. Kaia Kanepit ei näidanud keegi. Kui spordikanal alustas, leidis ETV miskipärast, et neile pakub huvi nii võrkpall kui käsipall.


ETV ongi spordikanali funktsioonid üle võtnud. Nüüd näidatakse seal sporti lausa kahel kanalil korraga.



Paljud spordialad kasutavad võimalust näidata oma ala reklaame ETV ekraanil ringhäälingu nõukogu eriloal. Reklaamivõimalus ETV ekraanil vähendab aga eraettevõtja tulusid ning võtab tal võimaluse konkureerida reklaamist tuleva rahavoo pärast, mis lubaks näidata teatavaid spordisündmusi vaatajatele ilma maksumaksja rahakotti kasutamata. Nii tehakse eraettevõtjale kahekordselt ära. See on üks põhjustest, miks nn suurt spordikanalit müüa ei õnnestu.



Miks võtsite üleüldse oma õlule missiooni Kalev Sport päästa? 


Oliver Kruuda on kulutanud spordikanalile üle 60 miljoni krooni. See on pannud aluse spordivaatamise aktiviseerumisele Eestis: on näidatud spordisündmusi, mida muidu poleks transleeritud, on käsitletud alasid, millele varem pole teles eriti tähelepanu pööratud, nagu sportvõimlemine, võrkpall, ratsasport jt.



On süvenetud spordi sisusse saatesarjadega «Mehed ei nuta», «Topeltviga» ning «Spordilood». Kõike seda tehti Kruuda raha eest. Tundsin kohustust siiski otsida investoreid, tundsin, et spordimissioon on vajalik.



Mis vigu Kalev Spordis tehti?


Esiteks, reklaami mittemüümine: reklaamiostjad tõrjuti isegi siis minema, kui nad ise kohale tulid. Teiseks, uudiste maht ning inimeste hulk kasvas nii palju, et kulud paisusid ebamõistlikult. Kolmandaks, programmi ebastabiilsus: tegevjuht kuhjas kokku saateid, mis olid spordikauged, nagu CBSi «60 minutit».



Samuti ei arvestatud konkurentide survega: näiteks keeldus muu meedia avaldamast spordikanali telekavasid.



Ka ühiskondlik sidusus oli ebaadekvaatne: ei suudetud selgitada, miks müüakse eetriaega omavalitsustele. Lisaks sõlmiti lepinguid programmitarnijatega lühikeseks ajaks ning konkurentide ilmudes kaotati initsiatiiv: mitu kommentaatorit läks üle Viasat Balticusse.

Tagasi üles
Back