Sa tahaksid saada suurepäraseks liidriks. Kolumnist Jeff Haden kirjutab, et see on paraku võimatu seni, kuni sa ei ületa viit barjääri.
Komistuskivid, mis takistavad suurepäraseks liidriks saamist
Sa väärtustad enda tööd rohkem kui teiste oma. Enamik meist on selles patus süüdi. Müügiinimesed arvavad, et turundajate töö on lihtne, sest nemad ju lihtsalt loovad turundusmaterjale. Marketingiinimesed jälle peavad müügiinimeste tööd lihtsaks, sest nemad peavad ainult lõpetama selle, mida turundus on juba alustanud. Oma töö väärtustame me sellepärast, et tunneme selle igat detaili ja teame, kui keeruline see on. Kuid me unustame, et täpselt samamoodi on ka teistega. Ehk et keegi pole teistest parem, lihtsalt tööd on erinevad.
Sa takerdud sellesse, mida sa tead. Ka see on loomulik. Kui sa oled programmeerija, siis kulutad sa oma aega toote arendamisele ja tehnilistele küsimustele ega mõtle eriti müügile. Kui sa oled «numbrite inimene», siis kulutad sa palju aega rahavoogude arvestamisele ega mõtle eriti sellele, kuidas parandada teenindust. Sul võib olla väga hea toode, ikkagi on teda vaja müüa ja sul võib olla suurepärane strateegiline plaan uute riikide vallutamiseks, kuid seda on vaja finantseerida.
Sa ei tea, mida sa ei tea. Kõike ei saagi teada, kuid saab aktsepteerida asjaolu, et sa ei tea kõike. Inimesed on tundmatu suhtes tihti kaitsepositsioonil. Selle asemel tunnista parem, et sul ei ole kõiki vastuseid. Küsi küsimusi ja tunnista oma eksimusi. See on parim viis õppimiseks.
Sa ei tea päriselt, kuidas protsessid sinu ettevõttes käivad. Piilu ebatavalistesse kohtadesse. Keskendu valdkondadele, mida sa tunned vähem. Mine tööta natuke müügiosakonnas või vasta klientide kõnedele. Istu natuke aega koos oma raamatupidajaga ja lase endale numbrite keeles lahti seletada ettevõtte finantsolukord. Niimoodi õpid sa palju rohkem asju, kui sa õpiksid vaid pealtvaatajana.
Sa noogutad küll, kuid tegelikult ei saa aru. Kas sa julged tunnistada, et ei saanud asjadest aru? See ei ole kerge. Mõnikord see isegi piinlik, eriti kui tundub, et kõikidele ümberseisjatele on asi ammu selge.
Täpsustavate küsimuste küsimine võib tunduda küll piinlik sinule, kuid on veelgi piinlikum sinu töötajatele, sest nad kardavad sinu ees rumalad välja paista. Üle küsides saad sa asjadest aru ja saadad oma töötajatele signaali, et parimate tulemuste saavutamiseks ongi oluline küsimusi küsida.