Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Paljud juhid pelgavad endiselt «arvutiasjandust»

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
ITga seonduv jääb endiselt paljudele juhtidele kaugeks.
ITga seonduv jääb endiselt paljudele juhtidele kaugeks. Foto: SCANPIX

Olukorras, kus tehnoloogiate areng ja kasutuselevõtt üha enam määrab ettevõtete äriedu, puudub väga paljudes endiselt IT-strateegia ja juhid justkui kardavad ITga seonduvaid küsimusi.

«Enamikus ettevõtetest, kus me käime, ei pea juhtkond enda otsuseks infotehnoloogiat puudutavaid küsimusi - need võetakse lauale, kuna IT-juht on seda soovitanud ning ei mõelda, millise konkurentsieelise annab näiteks uue infotehnoloogia kasutuselevõtt,» rääkis Fujitsu Eesti infrastruktuurilahenduste müügijuht Kaupo Grünberg tänasel Kaubandus-Tööstuskoja visiooniseminaril. «On tüüpiline, et IT-strateegia peale ei kulutata aega, kuigi see peaks olema tavapärane töö.»

Grünbergi sõnul on ta tihti kohanud juhtide seisukohta, et IT-küsimused ei olegi juhtimisküsimused ja «et meil on ju nendeks asjadeks IT-inimene, tema tegeleb nende asjadega». «Enamasti ei oska ettevõtete juhid ka öelda, kui suured on firma infotehnoloogia kogukulud ja sageli on nii, et need ei käi kaasas turumuudatustega. Ehk et kui ettevõte laieneb, peaksid suurenema ka tema IT-kulud ja vastupidi,» rääkis Grünberg.

Fujitsu Eesti IT-teenuste juht Elvis Tilgar rääkis, et paljud firmad ei teagi, mis on ettevõttele IT mõistes tõeliselt tähtis, IT-keskkonda ei ole kaardistatud. «Levinud on ka see, et puuduvad taastusplaanid – kuidas taastada andmed, kui midagi juhtub – vaid kolmandik ettevõtetest on neist asjadest teadlikud ja neil on ettevalmistus olemas,» ütles ta. «Hästi tüüpiline on ka see, et firmas ongi üks inimene, kes kogu ITga seonduvat valdab. Kui siis temaga midagi juhtub või ta ettevõttes lahkub, võib minna päris kaua aega, et tekkinud «auku» lappida.“

Tilgar ütles, et üheltpoolt peaksid juhid vähem kartma IT-küsimusi ja olema avatumad, aga ka IT-juhid peaksid rohkem juhtkondade suunal tööd tegema, mitte niivõrd taustal püsima.  «IT-juhid peavad ka oma tegevust nägema äri võtmes, et kuidas tehnoloogiad saavad ettevõtte tööd parandada,» sõnas Tilgar. «IT-juhi ülesanne on näha ära, kuidas inimeste töökeskkonda läbi tehnoloogiliste uuenduste paremaks muuta.»

Tagasi üles