Max 123 juhatuse esimees Ivo Suursoo rääkis Pärnu Juhtimiskonverentsil, kuidas ettevõte avas suurte plaanide ja vägeva showga Eesti suurima digitoodete poe ning miks see juba viis kuud ja 600 000 eurot hiljem kinni pandi
«Kuidas me «põletasime» aastaga 600 000 eurot»
Max 123 on 20 aastat tegelenud äriettevõtetele it-lahenduste ja teenuse pakkumisega, ettevõte on Delli suurim esindaja Eestis. Masu muutis selle ala konjunktuuri korralikult ja ettevõte käive langes pea poole võrra. Ehk et aastaga muutus ettevõte kaks korda väiksemaks, samapalju vähenesid ka personalikulud ja laovarud lausa neli korda. «Ehk et justkui kõik oli väga hästi ja olime valmis ambitsioonikaks plaaniks – nüüd läheme jaeärisse,» rääkis Suursoo. «Turul oli selleks ruumi. Tegime väga korraliku äriplaani, rohkem kui 30 lk analüüse. Juhtus see, et mida sügavamalt analüüsisime, seda suuremaks kasvas meie optimism. Tulemusena hajus tähelepanu suurelt pildilt.»
Kõikides valdkondades kasutas ettevõte tippnõustajaid. «Värbamine üksi juba ületas uudisekünnise. Kõike tehti sajaga, kulusid ka,» rääkis Suursoo. Poe avamisele eelnes vaid viis kuud ettevalmistustöid ning pood ise jõudis ka lahti olla viis kuud.
Suursoo ütles, et hästi läks see, et tehti kiireid ja konstruktiivseid otsuseid ning kommunikatsioon asja kohta oli aus ja avatud. Välja vahetati ka ettevõtte juht. «Õppisime sellest, et toimivat asja ei tasu lõhkuda ning et mittelendava linnu tiibade kärpimine ei pane seda lindu lendama,» sõnas Suursoo.
Peale põrumist on tema sõnul keeruline leida edasiminekuks motivatsiooni. „Keeruline on siduda neid, kes asja palju panustasid. On küsimus, kuidas hoida motivatsiooni ja luua uut ärkamist. See lugu tõi kaasa ka lahkujaid. Siin ongi kõige olulisem tegeleda inimestega – kui nemad kaotavad usu, ei hoia neid enam millegagi kinni,“ rääkis Suursoo ja leidis, et haavad parandab uute eesmärkide leidmine.