Joakim Heleniuse kolm ebaõnnestunud investeeringut

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Joakim Helenius
Joakim Helenius Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Trigon Capital Groupi juht Joakim Helenius ütles Pärnu Juhtimiskonverentsil, et ebaõnnestumised on talle väga headeks õppetundideks.

Ta tõi välja kolm ebaõnnestunud investeeringut, millest igaühe väärtus oli 2-3 miljonit eurot: Ideal Cup – kohvipoodide kett Venemaal, MTV Baltic ja Quadro Media Poolas. Heleniuse sõnul oli esimese investeeringu ebaõnnestumise põhjuseks see, et kohvipoodide juhtkond jätkas selle juhtimist nii nagu seda alati oli tehtud. «MTV puhul arvasime, et see investeering ei saa ebaõnnestuda. Kuid me ei arvestanud sellega, et sihtgrupi käitumine muutus oluliselt – noorem generatsioon jättis telekast videote vaatamise ja liikus internetti,» rääkis Helenius. Ka Poola investeeringu puhul oli probleem juhtkonnas, kes ei suutnud ajaga kaasas käia.

«Õppisin, et tippjuhtkond peab olema ärile ka füüsiliselt lähedal ja peab olema võimalus muuta tippjuhtkonda, kui on näha, et asi ei toimi,» rääkis Helenius. «Äri peab järgima majandustrende, näiteks MTV puhul hakkasime tegelema «eilse äriga» ja muidugi peab äri peab olema täpselt defineeritud ja diferentseeritud.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles