Euroopa Liidu statistikaameti Eurostat poolt kõikides liikmesriikides läbiviidud uuringu kohaselt on internet kui ostukeskkond muutunud ELis üha populaarsemaks.
Internet ostukeskkonnana muutub ELis üha populaarsemaks
16-74-aastaste seas läbiviidud uuringust selgus, et interneti teel on vähemalt ühe toote või teenuse ostnute arv kasvanud 2004. aasta 20 protsendilt tänavu 32 protsendile.
Eestis on interneti teel kaupu või teenuseid ostnud tarbijate arv tõusnud aastail 2004-2008 kuuelt protsendilt 10 protsendile. Eesti jagab 27 liikmesriigi hulgas 21.-22. kohta.
Kõige enam kasutati internetti ostukeskkonnana Taanis, Ühendkuningriigis, Hollandis, Saksamaal, Rootsis ning Soomes.
Aktiivsemad e-kaupade tarbijad nii Eestis kui ka kõigis 27 liikmesriigis kokku olid 25-34-aastased, kellest 47 protsenti oli midagi ostnud või tellinud interneti teel isiklikuks otstarbeks.
Samas kasutab vaid üheksa protsenti 65-74-aastastest vastanutest internetti sisseostude tegemiseks.
25-34-aastaste tarbijate edetabelit juhib Taani 80 protsendiga ning Eestis on selles vanuserühmas e-kaupu tarbinud 20 protsenti vastanutest.
Kõige vähem ehk kuus protsenti vastanutest oli e-kaupade tarbijaid vanuses 25-34 Bulgaarias.
Kui enamasti broneeritakse interneti teel reise ning majutust puhkuse ajaks või ostetakse riideesemeid, sporditarbeid, raamatuid ja ajakirju, siis Eestis oli 2008. aastal populaarseimaks piletite broneerimine üritustele.