Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Estonian Air käsipagasi eest raha küsida ei plaani

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Estonian Airi uus lennuk Embraer 170.
Estonian Airi uus lennuk Embraer 170. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Ungari odavlennufirma  Wizz Air hakkab alates 24. oktoobrist küsima suurema käsipagasi lennukisalongi viimise eest lisaraha, Estonian Airi kinnitusel sellist varianti praegu ei kaaluta.

«Meie töölaual sellist varianti pole,» kinnitas Estonian Airi pressiesindaja Ilona Eskelinen.  Ta selgitas, et vastavalt IATA (rahvusvaheline õhutranspordi assotsiatsioon)  ja ICAO (rahvusvaheline tsiviillennunduse organisatsioon) andmetele on lennupiletite hinnad ajavahemikus 2005-2010 kasvanud kesmiselt 1,4 protsenti, kusjuures lennufirmade suurim kuluallikas kütusehinnad on samal ajal kasvanud 40 protsenti.

« See paneb lennufirmad aktiivselt lisatulusid otsima,» tõdes lennufirma esindaja.

Air balticu esindaja Janis Vangase sõnul jälgivad nad Wizz Airi muudatust  huviga ning hindavad, kas oleks mõttekas kasutusele võtta tasuline käsipagas või mitte.

«Täna on käsipagas airBalticu lendudel tasuta. Kui reisija ostab oma pileti järgmiseks aastaks ning käsipagas ei ole tasuline, siis see jääb ka ilma tasuta, hoolimata potentsiaalist, et tulevikus muutuvad pagasitasud,» lisas ta.

Wizz Air põhjendas  reeglite muutmist kodulehel sooviga teha pardale mineku protseduur kiiremaks.

Ilma lisatasuta võib lennukisalongi võtta käsipagasi mõõtmetega kuni 42x32x25 cm. Pagas peab mahtuma istme alla ja ei tohi kaaluda üle 10 kilo.

Kui pagas on suurem eelnevalt mainitud pagasist, kuid tema mõõtmed ei ületa 56x45x25 cm, siis võib selle lennukisalongi võtta 10eurose lisatasu eest. See peab mahtuma istmete kohal olevasse  pagasiriiulisse, reisija peab suutma pagasit tõsta riiulisse ilma kõrvalise abita.

Tagasi üles