Ettevõtlusega alustamise ajendiks on naistel peamiselt raskendatud tõus karjääriredelil ja rahulolematus endise tööga, nenditi tänasel naisettevõtlusele pühendatud konverentsil.
Kehvad karjäärivõimalused ajavad naised ettevõtjateks
Mainori Majanduskooli turunduse kõrvaleriala juht Aet Kull ütles, et naised arvestavad oma ettevõtte loomisel meestest enam perekonna olemasoluga, naiste ettevõtlustegevus on enam orienteeritud siseturule ja suur hulk naisettevõtjaid tegutseb hoopis maapiirkondades. «Naised on ettevõtmisega alustamisel väga põhjalikud - loodud äriplaanid on sageli väga detailsed, kuid tihti jääb puudu enesekindlusest, samuti on naistel võrreldes meestega vähem kasulikke tutvusi ja kontakte, mida äri arendamiseks kasutada,» rääkis Kull.
Naisettevõtluse valdkondadeks on valdavalt iluteenindus (juuksur, kosmeetik), kaubandus, lastehoid, kodumajutus, toitlustus, rõivatööstus ja elustiili ettevõtted. Kuigi on mõneti ettevõtluses märgata senini n-ö naiste ja meeste alasid, ei jagune Eesti Naisuurimus-Teabekeskuse juhatuse esinaise Reet Laja sõnul ettevõtlus enam nii väga meeste ja naiste valdkondadeks. «Statistika näitab, et näiteks 25 protsenti arvuti- ja optikatoodete tootmisega seotud ettevõtteid on naisettevõtted,» ütles Laja.