Väsinud juht veoki roolis on ohtlik ning töö- ja puhkeaja reeglitest peab kinni pidama, kahjuks näitab suur rikkumiste arv pigem nõuete eiramist kui seaduste täitmist, kirjutab Äripäev.
Töö- ja puhkeajaga enim muret Eesti vedudel
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Korrakaitsepolitseiosakonna komissari Priit Tuuna sõnul on kõige ohtlikumad rikkumised seotud puhkeaja vahelejätmisega.
«On juhtumeid, kus veokijuht on roolis olnud enam kui kolmkümmend tundi järjest, mis tähendab, et ta pole füüsiliselt enam võimeline liiklust piisava tähelepanuga jälgima, väheneb reaktsioonikiirus ning tekib tõsine oht roolis uinuda,» märkis ta.
Teine ohtlik, ent sagenev trend on sõidumeeriku näidu muutmine.
«Viimane võimaldab küll salvestites näidata, et sõidu- ja puhkeaja reeglite rikkumisi ei esine, ent juht on ikkagi väsinud ja liikluses ohtlik.»