![Kaubalaev.](http://f10.pmo.ee/CTus0Mqrx1m8khWqsPIMo1FLHGY=/1442x0/filters:format(webp)/nginx/o/2012/02/07/946294t1hab01.jpg)
Lähiaastatel kallineb kaupade ja reisijate vedu merel, sest laevafirmad on sunnitud 2015. aastal jõustuva Euroopa Liidu direktiivi tõttu vähendama väävli hulka laevakütustes, kirjutab Äripäev.
Lähiaastatel kallineb kaupade ja reisijate vedu merel, sest laevafirmad on sunnitud 2015. aastal jõustuva Euroopa Liidu direktiivi tõttu vähendama väävli hulka laevakütustes, kirjutab Äripäev.
Direktiivi eesmärk on oluliselt vähendada väävliühendite kogust õhus ning pikemas perspektiivis loodetakse sellest muudatusest kasu inimese tervisele. Laevaomanikud, keda muudatus otseselt puudutab, on keskkonna hoidmisega päri, kuid ei nõustu direktiivi tähtajaga, mis on nende hinnangul liiga lähedal.
Eesti Laevaomanike Liit saatis möödunud kuul keskkonnaministeeriumile pöördumise, kus loetleti üles, kuidas uued reeglid laevandust mõjutama hakkavad. Olulisim muutus on nii kauba- kui ka reisijateveo kallinemine, hinnanguliselt võib see jääda vahemikku 25–50 protsenti.