Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eduka idufirma tegevustsükkel: ehita-mõõda-õpi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kalev Aasmäe
Copy
Tristan Kromer.
Tristan Kromer. Foto: swmty.org

Start-up mentor Tristan Kromer rääkis StartSmart Execute4Success üritusel sellest, miks alustavad ettevõtjad peaksid alati lähtuma klientidest.

«Esiteks peaks alustavad ettevõtjad uurima oma potentsiaalset kasutajabaasi, seejärel mõõtma seda, kas ja kui palju ettevõtte pakutav toode vastab klientide vajadustele ning seejärel kogutud informatsioonist järeldusi ning vajadusel muudatusi tegema,» ütles Kromer.

Sellise tsükli pidev kasutamine võib napi rahastusega ettevõtetele olla suureks abiks hästirahastatud start-upidega konkureerimisel.

Kromer tõi näiteks Segway, mis kogus erinevatelt investeerimisringidelt sadu miljoneid dollareid ning ehitas ja arendas oma toodet viis pikka aastat. Peale tootega turule tulekut avastati aga, et kuigi kasutatav tehnoloogia ja toode ise on suurepärased, siis peale turistide ei soovigi inimesed seda sõidukit  kasutada ning samuti ei hakka linnad oma teid sellepärast ümber ehitama.

Väiksemate ressurssidega idufirmadel on vaja raha läbi põletamise vältimiseks toote arendusprotsesse pidevalt oma klientide peal mõõta ja nende peal katsetada, toode ei pea selleks veel kinldasti sajaprotsendiliselt valmis olema.

Kromeri sõnum on lihtne: «Leidke oma kliendid ja rääkige nendega!»

Tagasi üles