Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Nokia peatab komponentide ostmise allhankefirmadelt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Mari Kamps
Copy
Artikli foto
Foto: AP / Scanpix

Soome mobiiltelefonidetootja Nokia ei osta allhanketöid tegevatelt ettevõtetelt enam ühtegi komponenti, otsus on ajutine.


Maailma mobiiltelefonideturu liider langetas vastava otsuse eelmise aasta oktoobris-novembris, vahendas Helsingin Sanomat Online. Seda kinnitas ka tootmisdirektor Juha Putkiranta.

Nokia ostab allhankefirmadelt peamiselt trükkplaate. Eelmisel aastal osteti neid kokku 80 miljonit, mis on 17 protsenti kogu toodangust.

Kui turusituatsioon peaks muutuma ja nõudlus hakkab ületama Nokia oma tehaste tootmisvõimsusi, pöördutakse telefonide ja trükkplaatide ostmiseks taas allhankijate poole.

«Suudame oma tootmismahud ja valmistatavad tooted viia väga ruttu vastavusse nõudlusega. Sellepärast on ka meie konkurentsivõime nii hea,» rääkis Putkiranta.

Tootmisprotsessi lõppetapi, kuhu kuuluvad näiteks ekraanid ja mehaanilised osad, on Nokia jätnud kiivalt oma tehastele.

«Valmis tooteid või peaaegu valmis tooteid ostame me välismaalt sisse äärmiselt harva. Neid hangitakse osaliselt samadelt koostööpartneritelt, kellelt ostetakse ka trükkplaate,» ütles Putkiranta.

Tootmisprotsessis tähendab allhankijate kasutamise lõpetamise seda, et Nokia oma tehastes jätkub tööd, kui vaid turusituatsioon veelgi halvemaks ei muutu.

Nokia telefonide müük Euroopas on langenud nii palju, et Salo tehase töötajad saadetakse sel aastal viienädalasele sundpuhkusele.

Nokia tähtsamad allhankefirmad on Taiwani ettevõte Foxconn, Hiinas asuv Byd, Ühendriikide firma Jabil ja Soome Elcoteq.

Elcoteq, millel on tehas ka Tallinnas, on juba pikka aega kaotanud suure osa Nokia tellimustest välismaistele konkurentidele.

Foxconni osa Nokia tellimustest on umbes pool ehk 40 miljonit trükkplaati.

Märksõnad

Tagasi üles