Kui esialgu reklaamis Eesti Energia, et nende lepinguid saab hakata sõlmima ka Eesti Posti postkontorites, siis nüüd selgus, et pakettide vahel seal valida ei saa. Lepingut saab sõlmida vaid fikseeritud hinnaga paketiga.
Postkontorites saab sõlmida vaid Eesti Energia ühe paketi lepingut
Eesti Posti avalike suhete juhi Inge Suderi sõnul on Eesti Energia monopoolne olukord postkontorites tingitud sellest, et teised energiapakkujad ei ole koostöösooviga veel nende poole pöördunud. «Ja see, millist paketti postkontorite vahendusel müüakse, on ikkagi müüja otsustada. Meie oleme valmis kõiki pakette müüma,» ütles Suder.
Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik ütles, et postkontorid on elektrilepingute sõlmimisel vaid üheks lisakanaliks, kust on võimalik saada informatsiooni kõigi pakettide kohta. Kuid lepingut saab sõlmida tõesti vaid kõige lihtsama loogikaga paketiga.
«Kuna Muutuv ja Kombineeritud paketid on oma olemuselt keerukamad ja eeldavad nii teenindajalt kui ka kliendilt märksa enam eelteadmisi elektribörsil hinna kujunemisest ja muust, jääb spetsiifilisemate teemade selgitamine siiski sellele valdkonnale spetsialiseerunud klienditeenindajate pärusmaaks,» selgitas Vennik.
Venniku sõnul saab klient teiste pakettidega liituda kas telefoni teel, Eesti Energia klienditeenindusbüroos või e-teeninduses.
«Ühtki klienti sundolukorda ei panda, see, millise kanali kaudu ja missugust lepingut sõlmida, on iga kliendi vaba valik,» rääkis Vennik.
Tema hinnangul ei saa ka öelda, et fikseeritud hinnaga pakett oleks kõige kallim, kuna avatud turul ei tea iialgi, mida tulevik toob. Fikseeritud hinnaga paketti soovitavad nemad inimestele, kes ei taha elektriarve osas riske võtta.
Venniku sõnul ei ole esialgu plaanis postkontoritesse teisi pakette müüki panna, kuid see selgub jooksvalt ja klientide tagasisidest.
Eesti Postis oli tänase hommiku seisuga sõlmitud alla 100 lepingu.