Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallinlane on hädas Eesti Energia kaugloetava arvestiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uus kaugjuhitav elektriarvesti
Uus kaugjuhitav elektriarvesti Foto: Tarbija24

Tallinnas Õismäel elav Vello Kalamees pöördus Postimehe toimetusse väitega, et tema kaugloetava elektriarvesti näidud ei klapi Eesti Energia arvetega. OÜ Elektrilevi möönab, et näitude võrdlemine on keeruline ja nõuab süvenemist, kuid kinnitab, et kliendi arvesti ja näidud on täpsed.

«See on juba aasta otsa niimoodi. Iga kuu arved ja need kauglugemise arvestid, mis trepikojas on, need ei klapi. Kui alguses see kaugloetav arvesti sisse pandi, siis ta ikka näitas sama, aga nüüd vähemalt aasta on need näidud erinevad olnud,» kaebab Kalamees.

OÜ Elektrilevi kommunikatsioonijuht Kaarel Kutti selgitab, et segadust põhjustab 2000ndatel paigaldatud üks esimesi kaugloetavate arvestite mudeleid, mille mõõtesüsteem  loeb kolme erinevat tariifi – päevane, öine ja nädalavahetuse tariif. Viimast mõõdetakse seetõttu, et kaugloetav arvesti hangiti Soomest, kus mõõdeti lisaks veel kolmandat nädalavahetuse tariifi. Selliseid arvesteid paigaldati kokku ligikaudu 500.

«Kui klient liidab kokku arvel olevad näidud, peab summa ühtima arvestil oleva päevase näiduga. Kahetariifse arvesti puhul fikseerib kauglugemisterminal päevast ja öist tarbimist eraldi (kauglugemisterminali registritesse), kuid elektriarvestil koguneb tarbimine päevasele näidikule ja öine näidik seisab. Mööname, et see lahendus nõuab arve ja arvesti näitude võrdlemisse süvenemist ja on keeruline, kuid laheneb uute kaugloetavate arvestite paigaldamisega,» räägib Kutti.

Kalamehe sõnul käis tema abikaasa probleemist rääkimas ka mitu kuud tagasi. «Aga noh, keegi ei teinud selle peale midagi. Ma olen siin korterinaabrite ja teistega ka rääkinud. Nad on käega löönud. Pole mõtet vaielda, arve tuleb niikuinii ära maksta. Pärast lülitavad veel elektri ka välja, inimene on täiesti kaitsetu,» ütleb ta.

Kutti seevastu toonitab, et käesoleva aasta jaanuaris klienditeenindusse pöördudes selgitati ka kliendile arvesti eripära.

Tagasi üles