Eestis tegutsev ettevõte Tartu Mill sõlmis pärast viis aastat kestnud läbirääkimisi lepingu McDonald’siga ja on juba aasta aega müünud neile saiade tegemiseks jahu.
Tartu Mill toodab McDonald’sile jahu
Tartu Milli kvaliteedijuht Marin Mägi sõnul oli läbirääkimisprotsess McDonald’siga pikk ja keeruline.
«Nende partneriks on väga, väga, väga raske saada,» ütles Mägi. «Nende jaoks on väga oluline stabiilsus ja toodangule on väga kõrged kvaliteedinõuded.»
Mägi sõnul pidid nad McDonald’siga koostöö alustamiseks koostama vilja retsepti vastavalt nende nõuetele ning reguleerima ka oma tootmisprotsessi ja kvaliteedisüsteemi.
Tartu Millil on mitmeid suurkliente Skandinaavias, Maltal ja kolmandates riikides.
Teine suurim rahvusvaheline Eestis tegutsev kiirtoidukett Hesburger aga lõpetas umbes aasta tagasi kanaliha ostmise Talleggilt.
Talleggi turundusjuht Triin Kõrgmaa ei soostu ütlema koostöö lõppemise põhjust. «Hesburgeri näol on tegemist rahvusvahelise kliendiga, kes teeb oma ostuotsused erinevate pakkumiste seast,» ütles Kõrgmaa. «Tallegg on valmis Hesburgerit taas oma toodetega varustama.»
Euroopas on McDonald’sil 50 partnerit, kelle käest tooteid tarnitakse. Seitse neist on Balti riikidest. Näiteks köögiviljad, suhkrutooted ja Coca-Cola tooted tulevad Leedust, piim, salvrätikud ja kandiku reklaamid Lätist ning jahu Eestist.