Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Amet: kupongid tuleks anda vanematele, mitte koolilastele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lõunakeskuse kupong, mida jagati koos aabitsaga.
Lõunakeskuse kupong, mida jagati koos aabitsaga. Foto: Postimehe lugeja

Tarbijakaitseamet peab reklaamkupongide jagamist koolis 1. septembril toredaks ettevõtmiseks ja et asi oleks korrektne, soovitab amet sellised reklaamid anda mitte laste, vaid nende vanemate kätte.

«Lõunakeskuse selgitused on tarbijakaitseametile juba laekunud ja oleme nendest lähtuvalt otsustanud menetluse lõpetada,» rääkis tarbijakaitseameti pressiesindaja Siiri Erala.

Ta lisas, et ei saa mööda vaadata tõsiasjast, et taoline kupong koos lapsele suunatud üleskutsega poodi tulla on reklaam ning taoline reklaam koolides on keelatud. «Ometi võib kingituse tegemist tarkusepäeva puhul pidada ka toredaks ettevõtmiseks ja selline tegevus oleks korrektne, kui kupong antaks lapsevanema kätte,» tõdes pressiesindaja. Ametniku sõnul selgitati seda ka Lõunakeskusele. Samuti on plaanis saata vastav teavituse omavalitsustele, kes taolisi kampaaniaid kooskõlastavad.

«Seadusandjal on antud juhtumit puudutavate keeldude kehtestamisel olnud omad põhjendused. Neid põhjendusi mõistab pikemalt järele mõeldes ilmselt ka iga lapsevanem. Laps ei ole reklaami kriitiliseks lahtimõtestamiseks ega iseseisvateks tarbimisotsusteks valmis. Lapsel on selles vaja täiskasvanu tuge,» sõnas Erala.  

Lõunakeskus jagas Tartu esimese klassi minevatele lastele 1. septembril sooduskuponge, mis kutsusid last poodi midagi mõnusat ostma. Reklaami tegemine koolis on Eestis seadusega keelatud.

Tagasi üles