Äripäevaga vestelnud BMW, Škoda, Kia ja Mercedes-Benzi esindajad möönsid, et eriti kõrgemate riigiametnike, ministrite ja kantslerite autohangete puhul on sageli märgata, et hanke võitjas ei saa pakkumise nõudeid lugedes kahtlust olla.
Škoda müüja: Audit tahetakse isegi siis, kui aknad käivad vändaga
Škoda Auto suurklientide haldur Uno Saariste sõnul püsib Eestis visalt suhtumine, et «olgu auto seest tühi, aknad käigu vändaga, aga masin peab ees võre peal Audi rõngaid kandma».
Tavaline kõrgema ametniku auto hange käib Saariste sõnul nii, et ametnik kaupleb enda ülemuselt välja loa soetada võimalikult kallis auto, võtab koos ministeeriumi hanketalituse inimesega ühendust enda tuttavate automüüjatega ning kirjeldab enda autosoovi, mis enamasti kattub Audi spetsifikatsiooniga.
Siis koostatakse ministeeriumis hange, riputatakse see kodulehele välja või saadetakse kõigile laiali - hanke nõuded on seejuures peaaegu üks-üheselt Audi kodulehelt maha kirjutatud ja nii võidabki Audi.
Kia Auto juhatuse liikme Sven Litvinovi sõnul on praegusel kriisiajal eriti imelik, et igal juhul peab sõitmiseks olema suur ja kallis auto - «riigihankel vaadatakse küll hinda, aga tegelikult peaks uurima, mis nende autode edaspidine hoolduskulu on».