/nginx/o/2012/09/20/1330720t1hc1f2.jpg)
Reisilennukid võivad lähiaastatel hakata lendama saepurust või põhust valmistatud kütusega, kui uuringud bensiinile alternatiivide leidmiseks laienevad, kinnitavad Prantsuse teadlased.
Reisilennukid võivad lähiaastatel hakata lendama saepurust või põhust valmistatud kütusega, kui uuringud bensiinile alternatiivide leidmiseks laienevad, kinnitavad Prantsuse teadlased.
Juulikuus alustatud projekti ProBio3, mida kaasrahastatakse Prantsusmaa valitsuse majanduse ergutamise programmi kaudu, eesmärk on luua põllu- ja metsamajanduses tekkivatest jäätmetest uut tüüpi biokütus, mida saaks kasutada koos lennukipetrooleumiga 50 protsendi ulatuses, kirjutab ERRi uudisteportaal.
Ensüümide abil muudetakse jäätmed suhkruteks, suhkrud segatakse mikroorganismide, näites pärmiga, ning moondatakse keemilises fermenteerimisprotsessis lipiidideks.
Saadud rasvu töödeldakse vesinikuga, et saada süsivesinikud, millel on fossiilsete kütustega sarnased omadused.
Seni on põhust kütust saadud vaid laboris, projektile on kaheksaks aastaks eraldatud 24,6 miljonit eurot.