Reisilennukid võivad lähiaastatel hakata lendama saepurust või põhust valmistatud kütusega, kui uuringud bensiinile alternatiivide leidmiseks laienevad, kinnitavad Prantsuse teadlased.
Tulevikus võivad lennukid hakata lendama saepuruga
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Juulikuus alustatud projekti ProBio3, mida kaasrahastatakse Prantsusmaa valitsuse majanduse ergutamise programmi kaudu, eesmärk on luua põllu- ja metsamajanduses tekkivatest jäätmetest uut tüüpi biokütus, mida saaks kasutada koos lennukipetrooleumiga 50 protsendi ulatuses, kirjutab ERRi uudisteportaal.
Ensüümide abil muudetakse jäätmed suhkruteks, suhkrud segatakse mikroorganismide, näites pärmiga, ning moondatakse keemilises fermenteerimisprotsessis lipiidideks.
Saadud rasvu töödeldakse vesinikuga, et saada süsivesinikud, millel on fossiilsete kütustega sarnased omadused.
Seni on põhust kütust saadud vaid laboris, projektile on kaheksaks aastaks eraldatud 24,6 miljonit eurot.