Swedbanki liisingu divisjoni direktor Gunnar Toomemets rääkis tänasel pressikonverentsil, et soodustused, mida automüüjad praegu teevad, on oluliselt suuremad nende marginaalidest.
Praegused soodustused ületavad automüüjate marginaale
Äärmuslikult suurte allahindlustustega automüügi kampaaniad on tema sõnul tingitud sellest, et oluliselt suurema läbimüügi ootuses riiki sisse tellitud autodest on vaja lahti saada.
«Need soodustused, mida automüüjad teevad, on oluliselt suuremad nende marginaalidest,» märkis Toomemets.
Paljudel klientidel on tema sõnul arusaam, et automüüjate marginaalid ongi 24-30 protsenti. «Tegelikult on teada tõde see, et automüüjate marginaal on keskmiselt kuskil 10 kuni 15 protsenti. See, kui täna pakutakse autot 25-protsendilise soodustusega, tuleb selgelt millegi arvelt. Ja see ei saa kaua kesta,» tõdes Toomemets.
«Selle pärast on kindlasti vaja need hinnad pärast tõsta tagasi nendele tasemetele, et nad jõuaksid tagasi nulli,» selgitas ta. Praegu on automüüjad Toomemetsa sõnul selgelt kahjumis ning langenud müüki tuleb kompenseerida hoolduse ja järelteenindusega.