Eesti Posti digilahendus võitis maineka rahvusvahelise preemia

Madis Filippov
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Post.
Eesti Post. Foto: Elmo Riig / Sakala

Eesti Posti e-lahendus kirjade edastamiseks ja vastuvõtmiseks – Kirjakeskus – sai Postal Technology Internationali peaauhinna digiuuenduste kategoorias.

Auhinna saaja otsustavad mõjukad postiorganisatsioonid üle maailma, tänavu olid žüriis näiteks USPS, TNT, DHL, Royal Mail, Šveitsi Post, La Poste France, Lõuna-Aafrika Postiteenistus, Kanada Post, Singapuri Post, Austraalia Post ja Saudi Post.

Rahvusvahelised postitehnoloogia auhinnad on mõeldud innovaatiliste lahenduste tunnustamiseks ja premeerimiseks. Auhinnad antakse välja tehnoloogia arenduste, digipostiuuenduste, keskkonnasaavutuste, saadetiste kättetoimetus- ja jaemüügiuuenduste kategooriates.

Auhinnasaajad kuulutati välja näitusel Post Expo 2012, mis toimub 18.-20. septembril Brüsselis. Digipostiuuenduse auhinda peetakse kõige mainekamaks ja seda nimetatakse innovation of the year.

«Digiuuenduse auhinna tulek Eestisse näitab, et meie e-tiiger on endiselt tubli ja tunnustatud,» rõhutas Eesti Posti infologistikadivisjoni juht Toomas Türk. «Lihtsalt valdkonda panustamine nihkub üha enam avalikust sektorist ärisse, kus edukas olemiseks peab suutma inimeste vajadustega kaasas käia ja soovidest vähemalt pisut ees olla.»

Kirjakeskus on ühenduslüli arvuti ja tavapostkasti vahe. See on loomulik areng, kuna kliendid ootavad e-lahendusi, mis nende elu kirjade saatmisel lihtsamaks muudavad ja aitavad ka kulusid kokku hoida.

ETK Finants ASi teenindusjuhi Mari Sauga sõnul soovib ettevõte uute ja innovaatiliste lahendustega kohe algusest kaasas käia.

«Kirjakeskuse kasutuselevõtt võimaldab meil kokku hoida mitmete tegevuste arvelt. Näiteks saame printimisega ja ümbrikutesse panemisega seotud tegevustelt vabaneva inimressursi suunata kliendile sisulist väärtust toovatele tegevustele,» seletas ta. «Näeme mitmeid tegevusi, mida antud lahendus meie eest ära teeb – näiteks aadresside ja sihtnumbrite kontroll ja parandus, dokumentide haldus ning arhiveerimine.»

Eraisikud saavad ID-kaardiga või Mobiil-IDga mugavalt Kirjakeskusesse sisse logida ning kirjad teele saata. Järgmisel päeval jõuavad sõnumid kirjakandja vahendusel postkasti. Just nooremad inimesed soovivad e-lahendusi koheselt kasutada ning postiasutuses käimise ära jätta.

«Mõne aastaga võime jõuda täieliku e-postkontorini, kuid praegu on kõige efektiivsem hübriidpost, kus on lõimunud digi- ja tavaposti tugevused,» selgitas Türk. «Selline lahendus aitab klientidel kulutusi vähendada ja tööaega kokku hoida. Eelised ei ole ainult kirjade saatjatele, vaid ka kirjade vastuvõtjatele, sest Kirjakeskuses on ainulaadne võimalus vastu võtta tähtkirju elektroonilises kanalis ning ära jääb käik postkontorisse. Tähtkirjade saatjatel on selle kaudu võimalik tabada isikuid, kes ei asu Eestis või ei ole esitanud korrektset aadressi.»

Kirjakeskusel on praegu juba üle 200 kasutaja, kelle hulgas on nii avaliku sektori asutusi kui äriettevõtteid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles