Pahameel tarbijaõiguste rikkumise pärast jääb sageli vaid pereringi
«Liigsest tagasihoidlikkusest minnakse ikka veel sageli tarbijaõiguste rikkumistest vaikimisi mööda või piirdutakse pahameelega kitsamas pereringis,» seisis uuringutulemuste kokkuvõttes.
Samas on tarbijaõigustega vähemalt ühes ostukohas probleeme tekkinud 65 protsendil inimestest.
Need, kes otsustavad oma õiguste eest siiski seista, räägivad probleemist enamasti teenindajale. Uuringu järgi on see ka üpris tõhus viis murele positiivne lahendus leida – suulise pöördumise korral sai lahenduse 82 protsenti juhtumitest. Kirjaliku pöördumise puhul lahenes asi inimese kasuks 53-l protsendil juhtudest.
Tarbijakaitseametilt oli abi otsinud kuus protsenti uuringus osalenutest. Tulemuste analüüsi järgi võib see viidata probleemide õnnestunud lahendamisele kaupleja ja ostja vahel. Samas võivad põhjuseks olla ka inimeste vähene teadlikkus ameti teenustest, eelarvamused või varasemad negatiivsed kogemused.