Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eriline olukord: üks turundusdirektor kahe õlletehase peale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristina Traks
Copy
Saku Õlletehase turundusdirektor Kadri Ärm.
Saku Õlletehase turundusdirektor Kadri Ärm. Foto: Tiit Mõtus

Eesti ja Läti õlleturu liidrid Saku õlletehas ja Aldaris on järgmisest nädalast üpris unikaalses olukorras – neil on kahepeale üks turundusdirektor. «Pool nädalat Riias, teine pool Sakus,» kirjeldab oma tulevast töökorraldust mõlema tehase vastne turundusdirektor Kadri Ärm.

Üks turundusdirektor kahe peale

Järgneb intervjuu Kadri Ärmiga, kes seni oli Saku õlletehase turundusdirektori, kuid uuest nädalast on samal positsioonil ka Läti Aldarises. Mõlemad ettevõtted kuuluvad Carlsbergi gruppi.

Kuidas hakkate oma aega kahe ettevõtte vahel jagama?

Püüan oma aega jagada võrdselt, olles iga nädal paar päeva Riias Aldarises, teise poole nädalast Sakus. Sisulise mõttetöö kaalukauss nagu ka töö inimestega, kaldub esialgu ilmselt uue ettevõtte poole.

Kas selline asjade käik on suur karjäärihüpe?

Ma nimetaksin seda parem tunnustuseks Saku senisele turundustööle ja meeskonnale. Ju on meie tegevused ja tulemused omanikele silma jäänud ja meil on, mida sõsarettevõtetega jagada.  

Kuidas üldse nii läks, et tehti ettepanek olla korraga kahe ettevõtte turundusdirektor? Tegemist on vist üsna unikaalse olukorraga…

Seda küsimust peaks ilmselt küsima ettepaneku tegijalt. Mis puudutab unikaalsust, siis Carlsberg grupp, kuhu Saku Õlletehas ja Aldaris kuuluvad, on väga kiire ja arenev organisatsioon. Inimeste piirideülesed liikumised ja paindlikud maatrikssüsteemid on tegelikult väga levinud ja tundub, et ka tulemuslikud.

Kuidas need mõlemad ettevõtted nö pooliku turundusdirektoriga hakkama saavad? Kas mõlemas kohas jookseb turundus justkui «ise»?

Kuigi kahe ettevõtte turud ja tooteportfellid on erinevad, on tegemist siiski sama tegevusvaldkonnaga ja seetõttu ka sarnase organisatsioonimotoorikaga. Tuleb leida tegevuses ühisosasid, kujundada sarnaseid protsesse. Kõige olulisem sellise tööjaotuse puhul on siiski tugev turundusmeeskond ja väga professionaalsed turundajad mõlemas ettevõttes. Nemad on päristöö taga, mitte direktorid.

Tegelikult oleme me Baltikumi-ülese turundusalase koostöö osas küllaltki kogenud. Näiteks üks Saku tootejuhtidest vastutab siidri- ja long drinki joogikategooria juhtimise eest kõigis kolmes Balti riigis, püüdes nii korrata Eesti edu nimetatud kategooriates ka ülejäänud kahel turul.

Milliseid muudatusi Aldarise turundustrateegias oleks vaja teha või mida oleks vaja teisiti teha?

Sellele küsimusele olen kompetentsem vastama mõne aja pärast. Ühe mõttena tahaks katsetada, kas Läti tarbija on sama avatud innovatsioonile ja uudistoodetele nagu seda on Eesti tarbija.

Tagasi üles