«Ajage oma kliendid kihevile juba siis, kui teil veel toode valmiski pole,» soovitas ettevõtja ja Ekspordi Akadeemia konsultant Jakob Saks JCI Estonia konverentsil Check-IN.
Ettevõtja: ajage kliendid varakult kihevile
«Selle nipi kasutamist näeb kõikjal maailmas, näiteks alalõpmata „imbuvad“ autofirmadelt välja „salajased“ spioonifotod uutest mudelitest. See on turundus, mitte midagi juhuslikku,» ütles Saks. «Kui välja tuli uus iPhone, siis mõni päev varem esitles oma uut telefoni Samsung. Kusjuures pole veel teadagi, millal see telefon reaalselt tootmisest tuleb ja müüki jõuab. Aga eesmärk on panna kliendid ootama, tooteid võrdlema ja ootama uut toodet.»
Saksa sõnul tasub küll võtta kokku julgus kokku ja rääkida oma tulevastele klientidele uuest tootest juba siis, kui toode veel valmiski pole. «Muidugi on riskid ja hirmud, et äkki ei tule välja, kuid samas paneb selline käitumine ka rohkem pingutama toote valmistamisel,» rääkis Saks. Ta soovitas ka mitte ülemäära palju jälgida konkurente, sest see võtab tohutult aega. «Olid siin meil ajad, kui telefonifirmad väga kiivalt üksteise pakkumisi jälgisid ja üle pakkusid. Sel ajal, kui nad sellega tegelesid, tulid patsiga poisid ja võtsid neil turu ära. Ehk lõid Skype,» tõi ta näita.