Ettevõtja: ajage kliendid varakult kihevile

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nn spioonifoto uues Opel Adamist.
Nn spioonifoto uues Opel Adamist. Foto: Autofacil

«Ajage oma kliendid kihevile juba siis, kui teil veel toode valmiski pole,» soovitas ettevõtja ja Ekspordi Akadeemia konsultant Jakob Saks JCI Estonia konverentsil Check-IN.

«Selle nipi kasutamist näeb kõikjal maailmas, näiteks alalõpmata „imbuvad“ autofirmadelt välja „salajased“ spioonifotod uutest mudelitest. See on turundus, mitte midagi juhuslikku,» ütles Saks. «Kui välja tuli uus iPhone, siis mõni päev varem esitles oma uut telefoni Samsung. Kusjuures pole veel teadagi, millal see telefon reaalselt tootmisest tuleb ja müüki jõuab. Aga eesmärk on panna kliendid ootama, tooteid võrdlema ja ootama uut toodet.»

Saksa sõnul tasub küll võtta kokku julgus kokku ja rääkida oma tulevastele klientidele uuest tootest juba siis, kui toode veel valmiski pole. «Muidugi on riskid ja hirmud, et äkki ei tule välja, kuid samas paneb selline käitumine ka rohkem pingutama toote valmistamisel,» rääkis Saks. Ta soovitas ka mitte ülemäära palju jälgida konkurente, sest see võtab tohutult aega. «Olid siin meil ajad, kui telefonifirmad väga kiivalt üksteise pakkumisi jälgisid ja üle pakkusid. Sel ajal, kui nad sellega tegelesid, tulid patsiga poisid ja võtsid neil turu ära. Ehk lõid Skype,» tõi ta näita.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles