Kredex tegi majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku liiklusseaduse täiendamiseks, lubades keskkonda mittesaastavatel autodel kasutada ühissõidukiradasid. Eristamaks saastevabasid autosid sisepõlemismootoriga masinatest pakub Kredex välja idee lisada sõiduki numbrimärgile või tuuleklaasile spetsiaalne tähis.
Kredex tahab elektriautodele ühissõidukiraja kasutamise õigust
Ettepaneku kohaselt sätestataks liiklusseaduses saastevaba sõiduki mõiste ning neil lubatakse kasutada ühistranspordi- ehk niinimetatud bussiradasid. Saastevabade autode eelistamine vähendab Kredexi kinnitusel linnaliiklusest tulenevat õhureostust ja müra.
Elektromobiilsuse programmi (ELMO) juhi Jarmo Tuisu sõnul on saastevabad sõidukid lubatud ühistranspordirajale Oslos, mis on märkimisväärselt parandanud linna keskkonnaseisundit.
«Elektriautod on vaiksed, nad ei paiska õhku tervisele kahjulikke mikroosakesi ning vähendavad transpordi tekitatud CO2 hulka. Seadusemuudatuse vastuvõtmine toetaks ka laiemat suundumust taastuvenergia osakaalu suurendamisel transpordis,» ütles Tuisk.
Saastevaba sõiduk on ettepaneku kohaselt eritähistusega sõiduk, mis sõitmisel ei paiska õhku keskkonnakahjulikke emissioone. Reaalselt on saastevabadest sõidukitest täna inimestel võimalik endale soetada elektriauto, tulevikus võivad siia lisanduda näiteks vesinik-kütusel liikuvad masinad või teistel keskkonnasõbralikel tehnoloogiatel põhinevad lahendused.
Kredexile on esitatud elektriauto soetamiseks 87 taotlust, millest 31 on esitanud eraisikud ning 56 juriidilised isikud. Eraisikutel on võimalik taotleda toetust kuni pool elektriauto hinnast, kuid mitte enam kui 18 000 eurot sõiduki kohta.