Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Laevasõit saartele võib veerandi võrra kallineda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Inselberg
Copy
Parvlaev Heltermaa sadamas.
Parvlaev Heltermaa sadamas. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Majandusministeerium saatis kooskõlastusele määruse eelnõu, mis tõstab parvlaevaliinidel piletihindu 2013. aasta veebruarist keskmiselt 25 protsendi võrra.

Suurem hinnatõus puudutab eelnõu järgi reisijaid ja sõiduautosid Kuivastu-Virtsu ja Sõru-Triigi liinil, teiste sõidukiliinide puhul jääb hinnatõus üldiselt alla 20 protsendi.

Kuivastu-Virtsu liinil hakkab reisija täispilet eelnõu heaks kiitmisel maksma senise 2,24 euro asemel 3 eurot ning sõiduauto ülevedu senise 6,39 euro asemel 8 eurot. Rohuküla-Heltermaa liinil maksab täispilet edaspidi 2,56 euro asemel 3,50 ning sõiduauto pilet 7,67 asemel 9 eurot. Sõru-Triigi liinil vastavalt reisijapilet 2,24 asemel 3 eurot ja sõiduauto pilet 6,39 asemel 8 eurot.

Hinnakirja muutmine tuleneb vajadusest katta parvlaevaliikluse suurenevaid kulusid, säilitamaks tänast üleveokvaliteeti ja suurendamaks võimalusel üleveotihedust, on kirjas määruse eelnõus.

Ministeerium: riigi dotatsiooni suurenemiseta ei saa tihedat graafikut hoida

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja Rasmus Ruuda sõnul ollakse hetkel olukorras, kus riigipoolse dotatsiooni suurenemiseta ei ole võimalik järgmisel aastal sama tihedat graafikut hoida, kuna kütusehind jms on võrreldes eelmise aastaga oluliselt tõusnud.

Kuna aga oluline on senise üleveotiheduse hoidmine, siis nähakse ainsa võimalusena piletihindade tõstmist.

«Hindu tõstetakse proportsionaalselt kõigile reisijatele, olenemata nende elukohast,» teatas Ruuda.

Ministeeriumi avalike suhete nõunik Rasmus Ruuda aga rõhutas, et tegemist on alles eelnõuga. «Määruse eelnõu on hetkel alles kooskõlastamisel, mille eesmärgiks on muuhulgas ka kõigi teiste osapoolte arvamuste ärakuulamine ja nende analüüsimine. Määruse lõplik versioon valmib pärast kooskõlastusprotsessi,» ütles Ruuda ning lisas, et eelnõuga on tutvunud ka OÜ Väinamere Liinid.

Järgmise aasta dotatsioon kinnitatakse koos riigieelarve seadusega.

«Kogu parvlaevaliikluse kulu kaetakse 2 allikast: riigieelarvest ja piletitulust. Aastate jooksul on parvlaevaliikluse olulisimad kuluallikad kütus, palgakulu ja muud kulud (mis on otseses seoses tarbijahinnaindeksiga) olnud pidevas tõusmises. Kuna senimaani on piletihinnad alates 2007. aastast püsinud muutumatuna (küll tegelikkuses broneerimistasude likvideerimise ja saareelaniku pileti sisseviimisega hoopis vähenenud), siis on iga-aastaselt piletitulu osakaal kogukulude katmisel pidevalt vähenenud,» selgitas Ruuda.

Ruuda sõnul on uuel aastal hetkel planeeritud toetust parvlaevaliikluseks samas mahus, mis käesoleval aastal, mis eeldaks aga tänase päevaga võrreldes reiside arvu vähendamist. «Reiside arvu samale tasemele jätmine (ja võimalusel lisareiside teostamine) eeldab aga piletihinna tõstmist, et täiendavaid kulusid (milleks on kütuse kallinemine võrreldes selle aastaga jms) katta.»

Kehtiva Väinamere Liinid OÜ ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi vahel sõlmitud lepingu alusel makstakse vedajale ühistransporditoetusena veoteenuse tasu ja vedajale laekunud piletitulu vahe. Parvlaevliikluse kulubaas kaetakse seega nii riigieelarvelistest vahenditest kui ka laekunud piletitulust. 2011. aastal kaeti parvlaevaliikluse teenuse maksumusest ca 33 protsenti piletitulust ning ülejäänud riigieelarvelistest vahenditest.

Määruses rõhutatakse, et parvlaevaliinide üleveohindasid ei ole tõstetud juba aastast 2007.

Tagasi üles