Pankades on mobiilimaksete maht hakanud plahvatuslikult kasvama, SEB ennustuse kohaselt võib mobiilist saada järgmise aasta lõpus internetist olulisem teeninduskanal. Teiste pankade optimism on tagasihoidlikum.
Pangateenused kolivad mobiili
«SEB mobiilipanga kasutamine kahekordistub iga kolme kuu tagant ja kui see hoog jätkub, saab järgmise aasta lõpuks mobiilist panganduse jaoks isegi olulisem teeninduskanal kui internetipank,» kirjutas panga juhatuse esimees Riho Unt ettevõtte teise kvartali majandustulemuste kommentaaris.
«Nii kiiret tarbimisharjumuste muutust pole Eesti panganduses veel kunagi olnud,» nentis ta ja lisas, et vaid viie aastaga on mobiilipank tõusnud olulisemaks kanaliks kui kontorivõrk.
Sagedamini kui kontoris
Teised pangad nii optimistlikud ei ole ja erinevat meelt ollakse ka selles, mida mobiilimakseks nimetada.
«Meie loeme selleks mobiilis tehtud ülekandeid,» ütles Swedbanki elektrooniliste kanalite juht Arno Pae. «Kuna mobiilipanga külastused moodustavad praegu umbes kolm protsenti internetipanga külastustest, siis on ebarealistlik, et see suhe pöörduks järgmise aasta lõpuks mobiilipanga kasuks.»
Ta lisas, et tänavu juunis ületasid mobiilis tehtud maksed esmakordselt makseid kogu kontorivõrgus ehk siis mobiilitsi tehti 47 000 makset võrrelduna 46 000 maksega kontoris.
Ka Swedbanki teatel kasvab igapäevaselt inimeste hulk, kes kasutavad mobiiltelefoni ülekannete tegemiseks.
«Siin on väga oluliseks kasutusalaks kiired ja väikesed ülekanded, näiteks lapsevanemalt lapsele,» ütles Pae. «Mobiilirakenduses oleme spetsiaalselt lihtsustanud just sageli korduvate maksete tegemist, samas saab Swedbanki mobiilirakendusega vabalt maksta ka e-postitsi laekuvad arved.»