Uuring: tarbijate pessimism majandusolude suhtes süveneb

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

BNSi tellimusel valminud Faktum & Ariko küsitlus näitas, et tarbijate pessimism majandusolude suhtes süveneb, kuid hinnang elukvaliteedile langeb samal ajal mõnevõrra vähem.


Tarbijate üldine optimismi-pessimismi indeks langes võrreldes möödunud aasta neljanda kvartaliga 40,8 punktilt 38,3 punktile (100 punkti skaalal).

Kõnealune indeks koosneb seitsmest alamkomponendist - Eesti majandusolukorra taju, Eesti majandusolukorra trendi taju, isikliku elukvaliteediga rahulolu, elukvaliteedi edasise trendi, elukvaliteedi senise muutuse, isikliku tarbimise piiramise ning isikliku finantsseisu ootuse hinnanguist.

Suurim pessimism iseloomustab endiselt riigi majanduskeskkonna taju ning langenud on eeskätt jooksva olukorra hinnang: detsembri 38,9 punktilt langes see märtsis 33,5 punktini. Möödunud aasta juunis oli aga vastav näitaja koguni 43,8.

Veel madalam on edasise trendi hinnang, kuid hea uudis on see, et võrreldes detsembriga pole see enam langenud.

Suhteliselt kiiret langust jätkab isikliku finantsseisu edasise trendi hinnang, sealjuures ka tarbimise piiramise indeks.

Aeglaselt, kuid järjekindlalt langeb isikliku elukvaliteedi indeks, kuid mitte nii palju kui majandusolukorra hinnang. Langenud on nii elukvaliteediga rahulolu kui senise muutuse indeks. Samas on siingi ehk heaks uudiseks see, et elukvaliteedi edasise trendi indeks võrreldes detsembriga ei langenud.

Telefoniküsitlus viidi läbi 3.-6. märtsini 2009, valimiks oli 500 inimest.

Varem samal teemal: Uuring: inimesed ei tunneta majandusolude mõju elukvaliteedile

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles