Üheksa aastat Eestis töötanud Prisma Peremarketi soomlasest juht Janne Lihavainen ütleb, et eestlased ajavad väga taga täiuslikkust, kuid tema lubab endal iga päev teha vähemalt ühe vea. Sest vigadest õpitakse.
Prisma Peremarketi juht: teen vähemalt ühe vea päevas
Rahvusvahelisse SOK kontserni kuuluva AS Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen on aastate jooksul täheldanud, et kultuuriti erineb suhtumine ebaõnnestumisesse üsna oluliselt.
Järgneb Pärnu Konverentside vahendatud intervjuu Janne Lihavaineniga:
Olete Eesti jaekaubanduses töötanud pea 10 aastat, enne seda ka Soomes. Kuidas tundub, mis vahe on ebaõnnestumisel siin ja Põhjamaades?
Eesti inimeste perfektsuse soov on oluliselt suurem. Samas saab seda perfektsust õigesti kanaliseerides väga kiiresti ka väga häid tulemusi. Kui ma 9 aastat tagasi Eestisse tulin, oli erinevus suurem, mis ilmselt oli pärit Nõukogude Liidu päevilt – lahenduse asemel keskenduti süüdlase otsimisele. Oluline on julgustada inimesi eksimist mitte kartma. Ma olen lubanud Prisma Peremarketis mitmetel koosolekutel, et teen iga päev vähemalt ühe vea, sest sellest hetkest, kui lõpetan vigade tegemise, olen ma lõpetanud ka igasuguse töö tegemise.
Kui palju teil grupi tasandil kohalikest ebaõnnestumistest räägitakse ja vastastikku kogemusi vahetatakse?
Ikka räägitakse. Minu isiklik seisukoht on, et ebaõnnestumisest õpib rohkem kui õnnestumistest.
Kogemused näitavad, et alati ei lähe kõik plaanipäraselt. Mida sellisel juhul Eesti juhtidele soovitaksite?
Sellisel juhul soovitaksin vaadata üle protsessid ja neid parandada, mitte keskenduda süüdlase otsimisele.