Ahti Asmann: raudtee on huvitav!

Kristina Traks
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ahti Asmann
Ahti Asmann Foto: Mihkel Maripuu

Reedel kolis Ahti Asmann perega Ukrainast Eestisse. Esmaspäeval valis Eesti Raudtee nõukogu kogu senise tööelu SEB (varem Ühispank) süsteemis töötanud mehe ettevõtte juhatuse esimeheks. Eile oli tal esimene tööpäev.

Pangandus on kindlasti huvitav valdkond, kuid kas ka raudtee?

Kindlasti on. Ei maksa arvata, et raudtee koosneb vaid rööbastest. Pigem räägime me logistikasüsteemist ja selles võtmes on Eesti juba ainu­üksi asendi poolest huvitav paik.

Tõsi, mul pole raudteespetsiifilisi teadmisi ja ma ei saa end võrrelda nende inimestega, kes on siin 20 aastat töötanud, kuid usun, et suudan siia tuua värsket vaadet ja näha asja väljastpoolt tulnu pilguga.

Olen küll töötanud ühes pangas, kuid see ei tähenda, et tegin kogu aeg samu asju. Olen üle elanud väga erinevaid aegu, kriise, buume. Pidanud kasvatama, kahandama, müüma.

Kas raudtee mõneti nõukogudeaegne kuvand teid ei hirmuta?

Ei hirmuta ja ma ei usu, et siin mingit globaalset probleemi oleks. Võtmekoht on investeeringud. Ronge võiks ka oluliselt rohkem sõita, näiteks praegu sõidab 14 kaubarongi, aga võimsust jätkuks raudteel 40-le.

Mis kasu on Ukrainas pangajuhina saadud kogemusest Eesti Raudtee juhtimisel?

Raudteefirma peamised partnerid on idas, mul on tänu tööle Ukrainas arusaam, kuidas neis kultuurides ettevõtted toimivad. Asjad töötavad seal teistmoodi. Mitte kuidagi halvasti, vaid lihtsalt teistmoodi kui meil.
Vene keele oskus on väga oluline, Eesti Raudteed ei saa juhtida seda keelt oskamata.

Kas SEB teid kinni hoida ei üritanud?

Jah, tehti küll ettepanek pangas tööd jätkata, kuid mul oli huvi valdkonda vahetada. Olen ju 18 aastat samas süsteemis töötanud.

Vaatasin juba mõnda aega avarama pilguga ringi, kuid samas ei välistanud ka töö jätkamist pangas. See ei olnud tingimata eesmärk, et pangast lahkuda. SEB müüs Ukraina äri maha ja minu töö sai seal otsa.

Eesti Raudteesse tulemine on siis kui pehme maandumine mõnusas riigifirmas?

Kindlasti mitte! Kuigi omanik on riik, on see ju ikkagi äriettevõte. Ei, töö Eesti Raudtees ei ole pehme maandumine. Vähemalt mul selliseid illusioone küll pole.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles