Toomas Leito meedia reklaamiturust: üllatavalt hea august

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Leito
Toomas Leito Foto: Peeter Langovits

Meediaanalüütik Toomas Leito kirjutas värskes reklaamikommentaaris, et aastataguse ajaga võrrelduna tegid viis suuremat ajalehte augustis üllatavalt hea tulemuse reklaamimüügis.

Võrreldes eelmise aasta augustiga suurenes viie juhtiva lehe reklaamimaht 12 külge ehk 2 protsenti, moodustades 655 külge. Reklaamikäive suurenes 124 000 eurot ehk 14 protsenti, moodustades miljon eurot. Eesti Ekspress ilmus selle aasta augustis viis korda, mullu – neli. Kui elimineerida ühe rohkem ilmunud numbri käive, siis saame käibe kasvuks 10 protsenti. Lehtede veebikäive suurenes 25 protsenti, veebireklaamifirmade käive kasvas 4 protsenti.

Suure hüppe tegi SmartAd kahekordistades mullusega võrreldes käivet, kuid Delfil ja Netil toimus tagasiminek.

«Üllatavalt hea tulemus. Kust see tuli? Mitme asja arvelt: kõik lehed müüsid reklaami kallimalt kui mullu, veebireklaamikäive oli tugevas tõusutrendis ja natuke tuli ka reklaamimahtu juurde,» kirjutab Leito.

Samas märgib ta, et firmade aktiivsus reklaamiturul oli heitlik, kuid positiivne oli suuremate pindade võtmine ka suvekuul. Suhteliselt aktiivne oli personaliotsing. Mitmes tähtsas segmendis ületas maht mulluse taseme: telekommunikatsioon (+32 protsenti), tervis (+20 protsenti) ja ehitus (+10 protsenti). Ootamatu oli suvekuul reisireklaami vähenemine ja ka autoreklaam vähenes 16 protsenti.

Postimehe reklaamikäive kasvas 23 protsenti ja see tuli nii prindist kui ka veebist. Mullusega võrreldes suurenes reklaamimaht Postimehes +16 protsenti ja Eesti Ekspressis +5 protsenti, teistes lehtedes kahanes: Õhtuleht -2 protsenti, Äripäev –4 protsenti ja Eesti Päevaleht -12 protsenti.

Tagasi üles